• Nojnen

BF maj 2011

V 39+5 Sf mått 37 (samma som för 2 veckor sen) Blodtryck 110/65 Vikten: gått ner 1kg sen förra us (2v sen) Bebis hjärtljud: starka slag enl. BM 138/min Imorgon har jag BF och än så länge ingen bebis i sikte. Lite fler SD igår och inatt någon enstaka SD med molvärk. Var uppe flera gånger både natten till igår och natten till idag och kissade + åt en macka för jag var hungrig. Känns som om kroppen håller på att förbereda sig inför förlossningen. Bebis har inte heller varit lika aktiv som han brukar vara. Verkar som om han oxå samlar sig inför det som komma skall. Om inte bebis har kommit till 12 maj (f.ö min namnsdag) så ska jag på kontroll och då gör min BM en hinnsvepning. Enligt henne får BM göra detta först när mamman gått in i v41, om inte det föreligger någon fara för mamman lr barnet.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Nojnen

Ladylovelylocks: Jag dricker hallonbladste. Vet dock inte om det ger någon särskild effekt, detta är första barnet för mig. Något jag kan känna av är att jag får fler SD om jag dricker 4 koppar än om jag dricker färre.

• Nojnen

Saso87: Det är kanske olika om man är omföderska eller förstföderska, vilken BM man har etc?

• Nojnen
    Saso87 skrev 2011-05-04 09:36:33 följande:
    Ja, det är mycket möjligt. Men jag är förstföderska, är du omföderska? Jag tror också det beror på vilken BM man har... känns som man hör lite olika om alla möjliga saker. Har dock inte bestämt mig än hur jag ska göra.. är lite frestad att testa bara för att se liksom =)
    Jag är oxå förstföderska. Då beror det säkerligen på vilken BM man har.
  • Nojnen

Kottemor: Håller tummar och tår för att det blir bebis inatt!!

• Nojnen

Hade besök av brorsan och hans son Hannes (2år), innan de gick sa Hannes: Faster Lotta, var är din bebis? -Min bebis ligger i min mage, svarade jag. Då kommer Hannes riktigt nära min mage och så säger han högt: -Kom ut bebisen!! Får se om det hjälper, har ju BF idag!!

• Nojnen

Godmorgon alla morgonpigga!! Kunde inte sova längre, bakar kanelbullar! Det var nån som sa att det kommer ingen bebis förrän du bakat kanelbullar som du kan bjuda dina gäster på....

• Nojnen

Jakeline: lakritskladdkaka har jag aldrig ätit?!

• Nojnen

Varning för gnäll!!

Var och handlade nyss och träffade, som vanligt, några man känner i affären. 4 av 5 trodde att jag skulle ha om en månad. Alltså att jag var i månad 8. Det tycker jag är lite irriterande.
    Jag har ingen rund och fin mage eftersom jag har gått ner så mycket i vikt (60kg) 10-11månader innan jag blev gravid, så har de flesta inte sett mig på ett tag (vintertid känns det som om man går i ide). Dessutom känns det som om bebben ligger långt in i mig.
    Ibland hör jag andra som är gravida att de klagar över att magen tar emot, svårt att knyta skorna mm. Jag känner mig bara "tjock" igen och tycker inte att det är något problem att röra på mig. (Jo, ja, det är ju tur för mig, men jag känner att jag "missar" hur det är att vara gravid)
    Ååhhh, behövde bara gnälla av mig lite...

För er som vill se hur jag ser ut i månad 9 är här en bild: www.familjeliv.se/Hem/nojnen/galleri.php?cur_...#

Solig Grattis till alla som fått sina bebisar!!

• Nojnen

MissSindra: Gå in i mitt galleri och välj forumbilder, då tror jag att du hittar den. EvaChristina: Det låter som om det är nåt på G. Håll oss uppdaterade!!

Svar på tråden BF maj 2011