jakeline skrev 2011-04-10 06:49:40 följande:
var det pojk eller flicknamnen? :P Vi har hämtat inspiration från litteraturen i alla fall. Och så ska det så klart matcha Éomer som kommer från Sagan om Ringen. Haha, mannen tyckte att vi kunde köra med Éowyn som är Éomers syster i Sagan om ringen om det blev en tjej, men jag vill 1) inte ha på samma bokstav, och 2 så tycker jag att Éowyn är om möjligt ännu knepigare för folk att uttala. Inte för att vårt killnamn nu är så mycket lättare.. Kommer nog bli en hel del felsägningar i början där med om det blir en kille. Vi kan ju knappast själva enas om hur vi uttalar det själva... 
På ultraljudet sa de att det var en flicka i magen, så där har vi våra funderingar med 35 namn. Men man kan ju aldrig vara riktigt säker. Jag vill se bebisen först för att vara helt säker.
Jag gillar verkligen Elsa men mannen tycker att det låter som namnet på en gammal tant. Han gillar Moa, Isabel, Siri, Julia, Linnéa mm. Jättefina namn - men inte på mitt barn. Vilma och Alva gillar vi båda två men de känns så väldigt vanliga bland folk vi känner just nu. Vår dotter heter iofs Maja men vi har ingen i vår bekantskapskrets som heter så. Det är inte lätt med namn... men man har ju som ni säger några månader på sig att bestämma sig.