• TheLove

BF maj 2011

Nästa tisdag för mig...

Men igår kände jag en riktig kick, inte så stark men det var inte tarmarna i alla fall :) Jag som gått och nojjat så... Där emot är jag så trött på min lättblödande livmodertapp... Kan ju inte göra nr 2 utan att börja blöda :( Det känns inge bra för min bm har sagt att det antagligen blödningarna som störde graviditeten förra gången och att det var därför jag födde tidigt och att det även kan bli så denna gång...

• TheLove

jag hatar bamse och barbapapa men min son älskar det så det finns på ett och annat plagg... Såklart ska han få ha det om han vill :) Misstänker att bebis kommer få lite sånt om sonen är med och handlar också... Såklart bestämmer han inte allt men att få vara med och bestämma anser jag vara bra :)

• TheLove

Grattis till er!

Jag är också lite extra lycklig idag (och igår eftermiddag)

Detta blir lite ot men hoppas det är okej:
    Min son har skelat ungefär 2 månader och vi vi har väntat på remiss till ögonläkaren ett tag (2 månader kvar ungefär) men skelningarna har försämrats extremt under helgen så jag ringde ögonmottagningen igår och fick en tid vid 13. Det konstaterades att han behöver glasögon och att skelningen antagligen kommer försvinna av glasögonen och vi slipper ögonlapp och operation... Det känns såå skönt! Det var ju en så enkel sak som glasögon! *lycklig*

Nu är det ju inte så att jag är överlycklig att han ska få glasögon men just att det faktiskt inte var något egentligt fel på honom är så skönt!

Idag älskar jag min fina pojke lite mer än vanligt och bryr mig faktiskt inte alls om lillen i magen. Skulle någonting hända så har jag ju ändå världens finaste kille som jag älskar mest i världen! Men såklart vill vi att han ska få sitt lilla syskon i maj :)

• TheLove
    Sofi 79 skrev 2010-12-21 13:24:56 följande:
    Vad skönt att allt var bra! Vår tjej skelade lite också och vi fick remiss till Huddinge för att kolla. Vi trodde det bara rörde sig om behovet av lapp/glasögon eller inte. Men väl där visade det sig att doktorn letade efter cancer! Som tur var så var det bara lite vanlig skelning och vi skulle få ny remiss. Men den har vi inte sett röken av och tjejens ögon verkar ha stabiliserat sig av sig själva
    ja det var min största räddsla att det kunde vara nått sånt så nu är man så lättad att det bara är glasögon. Antagligen kollade de väl synen på din dotter först och när de inte hittade nått gick de vidare? Skönt att det verkar stabilisera sig. Hoppas det håller i sig och att ni får er remiss snart! :)
  • TheLove

Angående bh storlek så hade jag fina fasta små bröst innan jag fick sonen, använde inte bh särskillt mycket eftersom det inte behövdes och det var fint utan.
    Sonen föddes och mina bröst blev stora!!!
    Ammade länge och de höll i sig fram tills jag trappade ner till nattamning.
    Helt plötsligt är de mindre än innan jag blev gravid och lite småhängiga. Inte alls kul...

Nu har de börjat fyllas ut igen och det räcker med att jag har en topp istället för bh :) Men undrar hur det blir efter amningen dänna gång. Jag kan helt klart tänka mig en operation en dag om jag får råd med det. men bara för lite utfyllnad.

Jag har dock fått tigerränder på både bröst och rumpa och det bryr jag mig inte alls om, är där emot glad att magen slapp några och hoppas på att den förblir tigerrandfri!

• TheLove

Lilla plutten tillkännagav sig idag! Kickade nu på morgonen när vi låg i sängen så det kändes utanpå magen så pappa fick med känna Hjärta

På julafton för tre år sedan sparkade Elliot för första gången... ungefär en vecka efter den v. jag är i nu...

Är i V.18+4 Skrattande

• TheLove

Nu bär vi iväg mot rutinultraljudet, får se om jag tror rätt som gissar pojke eller om jag får en liten flicka denna gång...

• TheLove

Vi ska få en till pojke!!! Hjärta
    Han mår jättebra och visade stolt upp snopp och pung massor med gånger... Ansiktet fick vi typ bara en snabb skymt av :) Det är ingen tvekan om att det är en liten pojke i alla fall :)
    Har fortfarande samma bf 23 maj :)

• TheLove

Tack allesammans :) vi är så lyckliga!!

• TheLove

Gott nytt år på er tjejer!

Vi hade ett härligt nyårsfirande hos svärmor och svärfar.
    Vi hade planerat att sova där (bor 150 meter bort men för att slippa dra ut sonen i kylan och även så jag kunde lägga mig om jag blev trött...
    Jag fick bli oplanerat fyllechafför och fick ta mig tre turer i kylan med bilen... Inget kul kan jag lova..
    Jag fick riktigt ont i magen på kvällen med, tror mina byxor är för små i mudden så jag gick och satte på mig mjukisbyxor vid 11 :P

Vi åt:
    Avokado och räkpaj
    Svensk oxfilé med potatisgrattäng och sallad
    Någon form av likörglass (fullproppad med alkohol men tror inte det är någon fara en gång)

Sen vid halv 12 åt vi pilgrimsmusslor stekta i vitlök
    och efter tolvslaget blev det hummer

MUMSIGT!!!

Sonen somnade i sin vagn vid 22 och däckade direkt :)

• TheLove

Haha jag skulle kunna göra en bildsession över hur jag såg ut innan första graviditeten (pinnsmal 52kg) , precis innan förlossningen (+16 kg, smal) och en vecka efter förlossningen (magen borta)

Jag hade verkligen tur... Visst behöll jag några kilo i ett år ungefär, två av dem behöll jag för gott (behövdes) Men man kan knappt se att jag fött barn en vecka tidigare på bildern jag har :)

Men jag var bara 19 när jag födde och ju yngre man är destå lättare ska ju kroppen dra tillbaka sig till sin ursprungsform...

Nu ligger jag plus 3 kilo men har haft väöldigt svårt att äta så är väl anske inget konstigt med bara plus tre kilo... nästan konstigt att jag inte gått ned (har en tendens att falla i vikt om jag inte äter nyttig och mycket mat...) äter mest frukt, grönt och fisk... känns inte som det är nått man ökar mkt av...

• TheLove

Har ni funderat nått över bb-väska och förlossningsbrev? Jag känner att det börjar bli dags att fixa med det där och har redan skrivit en låång lista på vad som ska med till förlossningen :P

• TheLove
    jakeline skrev 2011-02-06 12:50:08 följande:
    oj nej! :P förlossningsbrevet/planen var jag klar med i relativt god tid förra gången, och väskan packades någon månad innan bf om jag inte missminner mig. Känner ingen panik ännu. Har ju inte ens varit hos BM för "andra" gången ännu. :P 
    haha oj då... Jag har varit hos bm tre gånger och ska träffa henne igen på torsdag. Har även hunnit vara på förlossningen med ordentliga sammandragningar och träffat läkare två gånger pga blödningar :P Det skiljer sig lite ;)
    Jodi skrev 2011-02-06 13:16:25 följande:
    Oj, förlossningsbrev har jag inte ens hört talas om! Antar att det är något som tas upp hos BM?

Ni som har barn sen tidigare, vad har de på sig på sommaren? Har köpt lite kläder på tradera, men kom på att de kanske är mest vinterkläder som säljs nu. Eller så har de ungefär samma, bara inga tjocka tröjor? Gud, jag har verkligen ingen koll på det här med barn känner jag...!
    Förlossningsbrev är ett brev du skriver till förlossningen om önskemål och tankar inför förlossningen... Om det är någonting du är orolig över, om du är spruträdd... Om du vill ha lustgas eller epidural osv... Alla dina tankar kring förlossningen...

Jag kommer skriva delvis att jag vill undvika snitt i den mån det går och om det blir snitt vill jag inte bli sövd, att jag framför allt vill ha lustgas och att jag inte vill ha samma personal som jag hade sist (hade en väldigt dålig förlossningsupplevelse den gången) Om man inte ska amma eller så kan man också skriva där...

Brevet tar man med till förlossningen så läser all personal som ska ha hand om dig igenom det... Därför ska det kanske inte vara för långt ;)

På dagen på sommaren hade min son på sig linne och shorts mest men hade alltid med någonting lite tjockare om det skulle bli kallt, så har man ju filten med... Vi använde inte så mycket långärmat men det var en väldigt varm sommar...

Just baskläder är ju ungefär samma bara att man kanske har med kortärmat och kortbyxor på sommaren, men på våren kan ju vädret variera endel...
  • TheLove

Min son föddes i April... Nått att tänka på är ju det som inte går att missa, de ska inte vara i direkt solljus...

• TheLove
    Hiavatha skrev 2011-02-06 13:43:18 följande:
    Jag är nu i v 26+3, drömde häromnatten att jag började föda i bilen (när vi ute och skulle skaffa ny julgran) Obestämd
    Det jobbigaste var att vi inte hade någonting att klippa navelsträngen med i bilen, så moderkakan fick hänga ihop med bebisen tills vi kom till BB. När jag vaknade var det fortfarande lite av ett problem. Jag pratade med maken att man kanske skulle ha någon typ av förlossningskit i bilen så småningom Skrattande Någon annan som funderat på detta?

jag har också tänkt endel på det... har hört att man ska sitta i baksätet om man har värkar och ska in om man måste föda så man kan lägga sig ner.... Men vi har ju en bilstol där bak, inte kan man väl lägga sig där då`? :P Har för mig att man inte ska klippa navelsträngen innan man kommer till förlossningen om man föder på vägen... Bebisen får ju fortfarande syre där ifrån så riskerna för att det blir problem med andningen är mindre om man inte klipper eller nått sånt :P Eh jag vet inte vart jag hört det men någonstans är det...
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-02-06 15:33:53 följande:
    Eller om man räknar med inskrivningen så har jag varit två gånger och ska på tredje nu den 14e. Men jag har ju mått så bra och så där så det har inte behövts heller. Är väl lite glesare mellan besöken när man är andragångsföderska också tror jag. 
    okej, jag mår också riktigt bra denna graviditet men har ju mina blödningar... Har också fått färre besök denna gång, tycker att jag borde få fler i och med att Elliot är tidig...
  • TheLove
    Fröken Löken skrev 2011-02-19 19:42:36 följande:
    Har ni tänkt på att det figurerar många pojknamn på E!? :)
    Edvin
    Elmer
    Ebbe
    Elliot
    Mfl
    Så kul!!! :)
    Vår son heter Elliot, jag gillar namn på E jag med, hade gärna döpt nästa skit till Elton eller Elvin men min man säger tvär nej! Det är för likt... Syrrans son heter Elian... (jag gillar nog mest namn på El i början om man kollar namnen som jag skrivit...

Nu på morgonen låg jag och funderade inför gekås resan som blir av idag, åker om 30 minuter... Då helt plötsligt slog det mig, Oliver, det ska lillebror heta... Hoppas bara jag får med mig mannen på det. De andra namnen på vår (MIN) lista är Ossian och Alvin...

Men hur sött är inte Elliot och Oliver?
  • TheLove

Ja såklart hälsar jag :) det ska bli så kul att shoppa lite. Jag plussade två dagar efter att vi var där förra gången så då blev det inga bebisfynd... Nu blir det en hel del till lillebror :)

• TheLove
    barbabelle skrev 2011-03-18 19:26:17 följande:
    Idag går jag in i vecka 34! GravidSolig

Inatt eller imorse vid 03.30 tiden blev jag skraj så fort jag inte kände bebisens rörelser, då h*n oftast brukar röra på sig när jag ska gå på toaletten eller lägga mig igen. Så buffade jag x antal gånger, drack vatten, inget av dem hjälpte så efter ca 5 minuter så vaknade h*n till och buffade tillbaka. Huuaaa, gissa om att jag blev skraj. Jag som annars är så van vid att h*n rör på sig eller buffar eller ja någonting iallafall som får mig att känna mig lugn. Men nu måste jag också inse att det faktiskt kan gå upp och ner, vissa dagar kan h*n vara piggare eller tröttare. Och så blir det ju mindre plats för varje vecka som går för bebisen. Glad

Ska till MVC nu på måndag och det ser jag såå fram emot! Får väl se hur det blir med SF måttet, om jag ska behöva gå på TUL igen eller inte. Hoppas allt är som det ska och att jag ligger emellan 30-31 cm (sf måttet).

Har beställt barnvagn i söndags! Det blev en Jumper X 3 in 1, svartfärg, och hoppas jag blir nöjd med den, då den enbart säljs på affärer i Umeå och i Lund. Beställde den via internet  pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-x-bar.../

Ville ju ha lufthjul på alla fyra och då svängbara framhjul... Så hoppas vi innerligt att vi blir nöjda med vagnen! Drömmer
    Jag tror det är en sån vagn som min svägerska har... Den tar ganska stor plats ihopfälld (får inte plats i bagaget på vår bil vilket båda våra vagnar gör (har en liknande den ni beställt och en emmaljunga-look-alike)

MEN den är såå skön att köra. Visst går det inte så bra i massvis med snö men den funkar när det är lite snö, den funkar i grus och jag tror även att den borde funka i skogen.
    Vår vagn som liknar er har mindre, gummihjul fram vilket gör den omöjlig att köra i skog eller snö men det funkar i grus...

Tror ni gjort ett bra vagnval :)
  • TheLove

Jag börjar fatta att Wilgot snart kommer. Har börjat få massvis med sammandragningar och känner hur det trycker ner mellan benen. (inte roligt)

Känner även någonting som sipprar väldigt väldigt lite... Vet inte om det är fostervatten eller väldigt vattniga flytningar men det är så ytte pytte lite att de inte tycker att jag ska komma in och kolla det.

Ringde nämligen förlossningen igår och de sa åt mig att vila, gick inte sitta upp eftersom jag fick massa sammandragningar av det då jag intog liggläge i soffan från kl 16 igår. sammandragningarna lugnade sig men blev kraftiga igen frammåt kvällen men tänkte att jag skulle sova och lugnar det sig inte ringer jag igen. Somnade direkt men vaknade några gånger med sammandragningar, kunde dock somna om igen rätt snabbt. Nu sen jag vaknade (kl 7) har jag kanske bara haft 5 sammandragningar och de gör inte ens ont idag vilket de gjorde igår... Tack för man har fått lära sig profylaxandning på vattengympan i alla fall... Behövs vid dessa sammandragningar som jag hade igår.

Det som gör mig orolig med detta är att vattnet gick i V.34 med sonen och nu är jag bara i V.31... Det är för tidigt... :(

Svar på tråden BF maj 2011