jakeline skrev 2011-02-06 12:50:08 följande:
oj nej! :P förlossningsbrevet/planen var jag klar med i relativt god tid förra gången, och väskan packades någon månad innan bf om jag inte missminner mig. Känner ingen panik ännu. Har ju inte ens varit hos BM för "andra" gången ännu. :P 
haha oj då... Jag har varit hos bm tre gånger och ska träffa henne igen på torsdag. Har även hunnit vara på förlossningen med ordentliga sammandragningar och träffat läkare två gånger pga blödningar :P Det skiljer sig lite ;)
Jodi skrev 2011-02-06 13:16:25 följande:
Oj, förlossningsbrev har jag inte ens hört talas om! Antar att det är något som tas upp hos BM?
Ni som har barn sen tidigare, vad har de på sig på sommaren? Har köpt lite kläder på tradera, men kom på att de kanske är mest vinterkläder som säljs nu. Eller så har de ungefär samma, bara inga tjocka tröjor? Gud, jag har verkligen ingen koll på det här med barn känner jag...!
Förlossningsbrev är ett brev du skriver till förlossningen om önskemål och tankar inför förlossningen... Om det är någonting du är orolig över, om du är spruträdd... Om du vill ha lustgas eller epidural osv... Alla dina tankar kring förlossningen...
Jag kommer skriva delvis att jag vill undvika snitt i den mån det går och om det blir snitt vill jag inte bli sövd, att jag framför allt vill ha lustgas och att jag inte vill ha samma personal som jag hade sist (hade en väldigt dålig förlossningsupplevelse den gången) Om man inte ska amma eller så kan man också skriva där... 
Brevet tar man med till förlossningen så läser all personal som ska ha hand om dig igenom det... Därför ska det kanske inte vara för långt ;) 
På dagen på sommaren hade min son på sig linne och shorts mest men hade alltid med någonting lite tjockare om det skulle bli kallt, så har man ju filten med... Vi använde inte så mycket långärmat men det var en väldigt varm sommar... 
Just baskläder är ju ungefär samma bara att man kanske har med kortärmat och kortbyxor på sommaren, men på våren kan ju vädret variera endel...