Anonym (Take achill pill) skrev 2010-08-23 19:42:58 följande:
Blir bara irriterad på hysteriska människor som startar en tråd pga ett sketet blåmärke på ett barn som går på förskola. Visst hade jag förstått ts oro om hon ALLTID hade blåmärken på samma ställe.
Men att hetsa upp sig första gången det händer är bara larvigt! Jag har jobbat på förskola och jisses vad mycket anmälningar vi hade fått om varje förälder började tro vi misshandlat barnen så fort dom fått en blåmärke. Barn ramlar från stolar. Går in i saker,bankar på varandra och ja dom får blåmärken både här och där.
Visst försöker man ha koll hela tiden som personal men en olycka är snabbt framme ibland. Men ts varför frågar du inte personalen i morgon om blåmärket?? Kanske vet dom vad som hänt.Och har en bra förklaring??!! istället för att du börjar tänka alla hemska saker dom kunnat gjort med ditt barn.
Visst kan man tycka att det är hysteriskt att skrika "misshandel" varje gång en unge har ett blåmärke, men jag tolkade inte TS inlägg så. Jag tolkade TS som en förstagångsförälder som blev orolig och kanske bara behövde någon som i god ton förklarade att det inte alls är ovanligt med blåmärken när barn är på dagis och att det inte alls är något att oroa sig över, om det inte händer upprepade gånger vill säga, då det kanske kan passa att prata med förskolepersonalen.
Blir man orolig är det kanske inte så konstigt att man drar överdrivna katastrofslutsatser, jag tror vi är rätt många som fungerar så.