Inlägg från: mikipiki |Visa alla inlägg
  • mikipiki

Idol 2010

Elin är ju helt värdelös. Tidigare år så har dom inte ens gett folk som haft dåligt engelskt uttal en guldbiljett, men så fort en söt tjej med stil kommer in så glömmer man alla tidigare krav. Hon är inte i klass med det andra, hoppas hon åker ut ikväll.

Linnea.. Jag fattar inte varför de ger henne så mycket beröm? Visst, hon har häftig röst, men ikväll var det inte bra hela vägen. Det började skitbra, men på refrängen så krävs det en röst som är kraftfull, hon sjöng hela låten likadant.

Men Jay, oh Jay, ingen idé att de andra ens försöker, han kommer vinna :)

• mikipiki

Olle var riktigt bra ikväll, honom gillade jag, men Geir får gärna åka nu, trots att han var mindre tråkig än vanligt.

• mikipiki

Är det bara jag som inte gillar Linnea?

Alltså, visst. Hon är jätteduktig på att sjunga, men jag känner att allting låter likadant och att hon är lite FÖR speciell :/

• mikipiki
    Mallan76 skrev 2010-11-08 00:07:09 följande:
    Gillar inte heller Linnea. Ja, hon är speciell. Men inte så mycket mer än så! Känns som att hennes röst påminner om någon annan känd artist. Vem härmar hon? Hjälp mig!

Faktum är att jag inte har någon given favorit i år. Startfältet känns tunt....
    Ja, blir lika förvånad varje gång juryn vräker ur sig att det är det starkaste någonsin..

Och ja, visst påminner Linneas röst om någon annans? Har inte heller lyckats klura ut vems dock.
  • mikipiki
    Novemberstjärnan skrev 2010-11-09 13:58:05 följande:
    Miss li tkr jag hon låter som iaf! =)
    Ja, det var väldigt likt!
  • mikipiki
    Thaleya skrev 2010-11-10 13:15:25 följande:
    håller med, tycker startfältet är väldigt svagt, speciellt i jämförelse med förra året.
    Ja precis :) Sen har jag också stört mig lite på att de flesta i årets startfält haft skivkontrakt och karriärer innan idol. På den gamla goda tiden var ju idol till för nya talanger och inte för att marknadsföra sina gamla skivor..
  • mikipiki
    Kokomo skrev 2010-11-10 14:27:24 följande:
    Linda också kom jag på har haft en karriär.
    Elin har tydligen varit med i finska melodifestivalen för något år sedan och så precis som du sa Linda, Geir och Jay. Jag har för mig att det var någon till också, men kan inte komma på vem just nu :)
  • mikipiki
    molie skrev 2010-11-14 11:25:10 följande:
    Vad är det han har gjort? Förstår faktiskt inte varför många hatar denne kille... så någon får gärna berätta:)
    Tycker nämligen att han är rolig och har en otroligt fin röst.
    Han har en motbjudande personlighet och har uttryckt sig dumt om vissa saker i tidningar och annan media, till exempel som att de han mobbade när han gick i skolan fick skylla sig själv.

För mig är det bara helt omöjligt att tycka om honom.
  • mikipiki
    Suck och suck skrev 2010-12-03 23:34:11 följande:
    Glider inte Jay lite på sin populäritet också?...bara en fråga...Han ä r bra, men blir det inte lite "kejsarens nya kläder" av det här, och Juryn förstärker sin egen förträfflighet om de öser lovord över Idolerna, för då är det ju visat att de är bra på att plocka artister.
    Jag gillade inte Jays första (hårdrockslåt?) Gillar inte den typen av musik, så jag har väl lite svårt att bedöma honom där, men jag tycker nog inte det var kanon, ändå.
    Den andra, Elvislåten, var ju lite lam tycker jag.

Minnah, som jag inte tycker är färgstark, tror jag är kommersiell och kommer slå starkt utanför Idol. Bättre för henne att inte få något slavkontrakt med skivbolagen.
    (Stackars Jay då förresten Hur ska det gå för honom med dessa orimliga krav skivbolaget ställer, med sina paketlösningar som Idolvinnaren måste gå med på? )
    Jays första framträdande ikväll var G R Y M T.. Det var riktigt riktigt bra!
Svar på tråden Idol 2010