Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Idol 2010

Tycker också det är hög kvalitet i år. Därför jag tittar.
    Och det var ju HELT rätt person som åkte ut. Skönt!
    Synd att Linda klätt ned sig så ikväll. Hon som brukar vara så vacker.
    Skönt att juryn sa det också. Kraven med de vidriga omstylningarna kanske inte kommer från dem då?
    Artisterna försöker väl vara tillrättalagda och tror att juryn FÖRVÄNTAR sig massa flashiga omstylningar,
    men även de tycker att artisterna samtidigt ska ha kvar sin personliga stil, kanske? *hoppas*

• Suck och suck

Oj, lyssnade på Geir (tv 4 play) nu. Han ÄR ju helt fantastisk! Kyss Måste lyssna på den igen!
    MYCKET sällan jag har lyssnat om och om igen på Idollåtar.
    Men det hände även då Linnea uppträdde för ett par fredagar sen.

• Suck och suck

Alltså det ör den här "Hope there is someone"

SÅÅÅ vackert!! Vackrare än originalet.

• Suck och suck

Geir Need you now, kan man ju också lyssna på hur många gånger som helst och JA, bättre än originalet.

• Suck och suck

Åh, han är så härlig Andreas Weise. Idag kände jag mig lite Linnea-trött (men hon är annars förstås en favorit, också).
    Gud, det har varit så många duktiga i år, tycker jag.
    Jag står bara inte ut med att följa det slaviskt.
    Det är så slentrian att titta på Idol varje fredag.

• Suck och suck
    psykfall13 skrev 2010-11-06 13:02:39 följande:
    Sänds den här skiten fortfarande?
    Ha, ha, ha
  • Suck och suck
    Linda1976 skrev 2010-11-19 23:15:38 följande:
    Andreas W
    Ja, han kanske är lite tjatig dock. Men har varit en riktig favvo trots allt, tycker jag. I den mån jag följt Idol.
    Jag tycker att det bara blev löjligt med Jays skotska kilt. Men Juryn är FÖR mesig för att klaga på just den detaljen.
    Alltså han gjorde ju den låten hur bra som helst, men det vart ju bara urtöntigt och krystat med kilten.
  • Suck och suck

Synd. Hon var färgstark och rutinerad, tycker jag. Lyste upp det annars så slentrianmässiga Idol. Nu har alla de färgstarka karaktärerna rykt. Det blir ointressantare och ointressantare att se Idol.
    Idag såg jag bara den sista sången av Jay. Tyckte inte att han gjorde den så bra faktiskt. (Men visst brukar han vara bra. )
    Sen hörde jag lite Olles sång. Men när han kommer brukar jag av någon anledning bli frånvarande. Och även så när den där Minnah kommer.

• Suck och suck

Glider inte Jay lite på sin populäritet också?...bara en fråga...Han ä r bra, men blir det inte lite "kejsarens nya kläder" av det här, och Juryn förstärker sin egen förträfflighet om de öser lovord över Idolerna, för då är det ju visat att de är bra på att plocka artister.
    Jag gillade inte Jays första (hårdrockslåt?) Gillar inte den typen av musik, så jag har väl lite svårt att bedöma honom där, men jag tycker nog inte det var kanon, ändå.
    Den andra, Elvislåten, var ju lite lam tycker jag.

Minnah, som jag inte tycker är färgstark, tror jag är kommersiell och kommer slå starkt utanför Idol. Bättre för henne att inte få något slavkontrakt med skivbolagen.
    (Stackars Jay då förresten Hur ska det gå för honom med dessa orimliga krav skivbolaget ställer, med sina paketlösningar som Idolvinnaren måste gå med på? )

• Suck och suck
    Lonlely Wolf skrev 2010-12-03 23:39:32 följande:
    Jay har varit juryns favorit från början, man verkligen ser och hör deras favoriter.
    Du menar att juryn är de som schosar upp det ytterligare. Jag tycker nästan det verkar vara ett växelspel, mellan de röstande och juryn. Juryn är känsliga för de vibbar som är och så ger de skitbra kritik mellan varven, sen är det hela självgenererande, när de läser av stämningen och röstarnas åsikter,
    och så påverkas juryn och ger ännu mer toppbetyg och så skapas en trans där det går fram och tillbaka,
    där kanske vederbörande (Idolartisten) inte riktigt förtjänar SÅ bra beröm rakt igenom. Det blir "kejsarens nya kläder" av det. (Min egen reflektion. )
Svar på tråden Idol 2010