Inlägg från: Pyff |Visa alla inlägg
  • Pyff

Idol 2010

hmcc skrev 2010-10-23 17:27:41 följande:
    Kejsarens nya kläder, sånt man kanppt förstår ska lyftas upp til skyarna så verkar man mer kunnig och kulturell.

Jag erkänner isf min okunnighet och håller med...hon måste åka nästa gång.
    Här är en till som erkänner isf Detta är ju Amanda Jensen all over again.............en galen brud som sjunger hellre än bra och som rör sig på scen som att hon var hög på nåt. Jag håller med dig till fullo, bara för att hon är hel-crazy så är det liksom kulturellt!
    Pyff på er!
  • Pyff
    hmcc skrev 2010-10-23 19:00:12 följande:
    Ja smaken är olika annars hade hon inte varit kvar.

Själv faller jag inte för den knarkiga kulturteaterapantypen á la Lars.
    Ja fy, Lars hade jag nästan glömt :-s
    Pyff på er!
  • Pyff
    Förälskad skrev 2010-10-24 16:47:17 följande:
    Var det bara jag som fick känslan att Geir och Alice hade haft en romans? Jag vet inte varför jag fick den känslan, det måste jag fundera på.
    Näääääääääää det tror jag inte! Snarare att Geir hade lite faderskänslor för lilla Alice.....
    Pyff på er!
  • Pyff

Ja det var ju liiiiite oväntat av Jay Men vem var det som gjorde Britneys One more Time för ett par år sedan i IDOL? Det  var ju oxå helt oväntat och blev ju kanon

Pyff på er!
  • Pyff

Weise är ju stencool ju ! Och sjunger som en gud!

Pyff på er!
  • Pyff

Ingen som

Isabellesmamma89 skrev 2010-11-04 14:38:16 följande:
    Vem av idolerna va det som misshandlat en tjej med skor eller hur det nu gick till?
    Ingen som gick hela vägen..........det var han den svarta snubben som sjöng som en gräsklippare du vet!
    Pyff på er!
  • Pyff
    Isabellesmamma89 skrev 2010-11-05 16:09:28 följande:
    Hmm, nä vet nog inte vem du menar
    Såg du uttagningarna? Det var han som var från nåt land i Afrika, hade fel på ögonen och sjöng sjukt raspigt. Han åkte ut typ precis innan sista uttagningarna.
    Pyff på er!
  • Pyff

Tycker det var såååå konstigt att inte juryn hade synpunkter på Geris uttal, de är ju på Elin varje vecka om det men att Geir sjöng fel VARENDA gång har sjöng ordet Grapevine hörde tydligen bara jag!!

Pyff på er!
  • Pyff

Bra tema nästa vecka förresten! SKa bli kul att höra Weise i nåt rockigare Och hoppas hoppas att Jay kör en Metallica-låt!

Pyff på er!
  • Pyff
    Kibell skrev 2010-11-06 10:18:19 följande:
    Tycker han uttalar det precis som Marvin Gaye.
    Då har du vax i öronen kan jag meddela! Eller så är dina engelska-kunskaper inte på topp  Grapevine ska uttalas just GrapeVine, inte GrapeWine som Geir sjöng heeeela tiden!
    Min drömfyra är Olle, Jay, Minnah och Andreas. Dock vet jag inte riktigt än i vilken ordning jag vill ha dem
    Pyff på er!
  • Pyff
    mikipiki skrev 2010-11-06 23:33:05 följande:
    Är det bara jag som inte gillar Linnea?

Alltså, visst. Hon är jätteduktig på att sjunga, men jag känner att allting låter likadant och att hon är lite FÖR speciell :/
    Håller med helt och fullt! Men tyvärr får vi nog dras med henne ett tag till då hon verkar poppis
    Pyff på er!
  • Pyff

Jag var såååå nöjd i fredags när Linnea och Elin hängde löst HELT RÄTT VAL! Elin sjöng ju så falskt att det var plågsamt, både första och andra gången Och Linnea nådde en alldeles för hög knäpp-nivå när hon dansade såååå fult att jag var tvungen att ta fram skäms-kudden!
    Undrar vad det var för fel på juryn i fredags - hade de knäck i lurarna eller vad???? Hur kunde de såga Weise efter kanonframträdandet??? Det var ju uppenbarligen inte hans genre men han gjorde ju det absolut bästa framträdandet anser jag. Och Olles och hans duett var ju superhärlig Man blev glad av den, till skillnad mot Jay och Linneas då jag nästan somnade för den var så trist. Och hur uppebart var det inte under Elin och Minnahs duett att Minnah har en typ 100 ggr bättre röst än Elin??

Jag hejjar fortfarande på Andreas och Minnah, även om jag vet att Jay kommer vinna och det är väl helt okej

Pyff på er!
  • Pyff

Håller alla tummar för att stackars Minnah klarar båda låtarna ikväll, och för att Linnea äntligen åker ut!

Pyff på er!
  • Pyff

OOOOOOIIIIIIII jag är så lycklig att Minnah klarade sig kvar och att vi äntligen slipper Linnea!!

Pyff på er!
  • Pyff

Ok Minnah var inte på topp men det är ju inte så konstigt efter att ha varit jättesjuk och haft talförbud hela veckan! :-] HOn har ju en klockren röst som hon visat varenda fredag innan!

Pyff på er!
  • Pyff
    Mara skrev 2010-11-28 13:45:21 följande:
    Jag har säkert missat något, men har Agnes gjort mycket mer än Idol?
    Men ändå kan jag tycka att Agnes har liksom lite mer utrstrålning och karisma än vad Minnah har.
    Skojjar du eller?? Agnes har ju legat på BIllboardlistan i USA! Och spelats över hela Europa senaste året typ
    Pyff på er!
  • Pyff
    hmcc skrev 2010-11-29 13:29:39 följande:
    Han är säljande...om han nu inte sabbar alltihop som Marcus
    Ja Markus ja Såååå synd att han sabbade sin karriär för han var sjukt bra verkligen. Tänkte på honom i fredags när Olle körde Fix you och fick strålande kritik av juryn.............Markus gjorde den ungefär 100 gånger bättre än Olle det året han tävlade!
    Pyff på er!
  • Pyff

Åååååååå så glad jag är för MInnahs skull Hon är grym och jag hoppas att hon ger Jay en match på fredag, även om det redan är klart vem som vinner...............

Pyff på er!
  • Pyff
    Hexx skrev 2010-12-04 14:58:55 följande:
    Varför har inte Jay någon ring på fingret längre? Har de brutit förlovningen?
    Det har de nog du, med tanke på vad som står i tidningarna idag!
    Pyff på er!
Svar på tråden Idol 2010