Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

Idol 2010

Färna skrev 2010-10-16 10:12:10 följande:
    Ja de gjorde hon!! När ska Elin få lämna?
    nästa gång förhoppningsvis. sämre engelskt uttal får man leta efter...
  • vackrastarflow
    Pyff skrev 2010-10-16 15:40:05 följande:
    Tycker att den som färgade MInnahs hår mörkt borde få sparken typ! Snacka om fel val!! Hon försvann ju liksom på nåt vis i det mörka håret.........kan nästan garantera att hon hade varit kvar i tävligen om hon hade varit blond än, hur konstigt det än låter
    Sen kan jag för mitt liv inte förstå varför inte Linda är iallafall top 3 favorit??? Hon är ju sjukt vacker och sjunger helt jäkla felfritt och har super-utstrålning.............
    hörde du henne förra fredagen? det där var inte felfritt.
    Dock är hon jäkligt vacker, det håller jag med om!
  • vackrastarflow

Synd, men om det inte känns rätt så är det lika bra att hoppa av.

Lite synd att Minnah fick komma tillbaka också...

• vackrastarflow
    Pyff skrev 2010-10-23 18:13:35 följande:
    Här är en till som erkänner isf Detta är ju Amanda Jensen all over again.............en galen brud som sjunger hellre än bra och som rör sig på scen som att hon var hög på nåt. Jag håller med dig till fullo, bara för att hon är hel-crazy så är det liksom kulturellt!
    och ändå har det gått så bra för Amanda Jenssen. Tänka sig

Kulturellt är ett ganska nytt ord inom musik (har varken hört eller använt det förut i musiksammanhang faktiskt). Jag tror faktiskt att folk röstar på sånt de tycker om.
    Men det är jag det
  • vackrastarflow
    Kibell skrev 2010-11-06 10:18:19 följande:
    Tycker han uttalar det precis som Marvin Gaye.
    Jag tyckte han sjöng grapeWine istället för grapeVine och det gör inte Marvin Gaye.

Helt rätt att Geir åkte ut (har precis sett programmet som jag spelade in igår), fast jag hade hellre sett att Elin åkte.
    Min drömtrio Jay, Linnea och Olle närmar sig allt mer!! YAY!
  • vackrastarflow
    mikipiki skrev 2010-11-06 23:33:05 följande:
    Är det bara jag som inte gillar Linnea?

Alltså, visst. Hon är jätteduktig på att sjunga, men jag känner att allting låter likadant och att hon är lite FÖR speciell :/
    du är inte ensam... men ni är ganska få

Linnea sopar banan med de flesta
  • vackrastarflow

Hallå där, höll på att få en hjärtattack ikväll... ringde flera gånger på Linnea Hon och Jay sopade ju mattan med de andra idag!

Skönt att Elin äntligen åkte ut. Hon har ju ingen nisch om hennes liv så berodde på det. Vad är det liksom för musik som skulle varit på hennes platta?

Min drömtrio Jay, Linnea och Olle (som förvisso var rätt kass ikväll) lever vidare!

• vackrastarflow
    emzemz skrev 2010-11-12 23:18:11 följande:
    Tja.. De har väl varit så de senaste och alla åren i Idol, eller? När en del på auditions fått bra feedback om att de sjunger jättebra men att det inte är rätt forum, då de i Idol söker efter en "popstjärna".

Känns lite halv orättvist mot hon Sasha (som jag inte gillade alls) i början som de kritiserade för att hon var fast i ett fack och bara sjöng rocklåtar? Vad har Jay sjungit då, om inte bara rocklåtar! Inte riktigt lika för alla verkar det som här.. Fast iom Sasha fick dålig kritik överlag och Jay bra så..
    Jag klassificerar inte Backstreet Boys som rock
  • vackrastarflow

Olle är fan det sexigaste jag sett på länge.

Jays röst är den coolaste jag hört på länge (och självklart skulle han vara kvar i tävlingen, livet är inte en rosa bubbla)

Linnea är det skönaste jag sett på länge. Hon är min favorit!

Minnah är bara blah. Söt och duktig a la Sanna Nielsen.

• vackrastarflow

Linnea riskerar att åka ut tyvärr Men jag tycker ändå att det lyckats ganska bra när mina tre favoriter har kommit till topp 4 Helst vill jag att Minnah åker, men hon har nog för många fans därute, hon är riktigt schlagersvensk a la Sanna Nielsen.

Olle gjorde riiiiiktigt bra ifrån sig ikväll, kul att se att han gör skäl för sin placering i topp 4

• vackrastarflow
    Mallan76 skrev 2010-11-26 22:57:32 följande:
    Åh vad skönt, nu är Linnea äntligen ute!! Kan inte fatta hur hon kunde gå så lång!?
    Nu störtchansar jag, men förmodligen för att folk (och många sådana) tycker att hon är duktig och gör jävligt skön musik.

Men som sagt, en gissning...
  • vackrastarflow
    Pyff skrev 2010-11-28 19:01:07 följande:
    Skojjar du eller?? Agnes har ju legat på BIllboardlistan i USA! Och spelats över hela Europa senaste året typ
    Jo men i Sverige ser man inte henne så mycket mer än på Allsång på Skansen, Melodifestivalen och på kungabröllop. Hör henne nån gång ibland på Radio Rix, möjligtvis hänger hon även med på Rixfestivalen och kör samma låtar som hon vann Idol med. Inget fel i det antar jag, men Minnah lär gå samma väg. Precis som Marie Picasso mfl.
    Visst är det kul för Agnes att hon legat på Billboardlistan. Typ som Pandora som är skitpopulär i Japan. Men det blir ändå slätstruket på hemmaplan.

Linnea är detta årets Amanda Jenssen. Såg henne i somras förresten (Amanda då dvs) ihop med The Sounds och The Ark. Något som ettan hennes år, Picasso, bara kan drömma om.
    Jag ser faktiskt hellre att Linnea blir fyra och får en framtid som Amanda än etta och en framtid som Picasso.
    Kokomo skrev 2010-11-28 19:30:33 följande:
    Men han är väl knappast glassig?
    Nä det kan man nog inte säga
    Sen är inte Idol så enkelspårigt som det var innan. Nu finns det rum för artister som både Linnea och Jay. Så att man är "idol" är inget man kan komma med längre. Eller?
  • vackrastarflow
    hag7 skrev 2010-11-28 23:08:12 följande:
    Jag fattar inte varför Jay får vara kvar efter allt om droger....
    kanske för att Weise och Olle fått stanna kvar trots att de varit fulla många gånger?
  • vackrastarflow
    mikipiki skrev 2010-12-04 00:02:04 följande:
    Jays första framträdande ikväll var G R Y M T.. Det var riktigt riktigt bra!
    o ja. sällan jag får gåshud av en hårdrockslåt, men hade ståpäls genom hela!
  • vackrastarflow
    Novemberstjärnan skrev 2010-12-04 14:33:07 följande:
    Bara jag som stör mig på dansarna?
    Jag menar.. dansare till Metallica.. Nejtack.
    Men dessa dansare har stört mig från början... 
    Nej, det är inte bara du
    Så otroligt pinsamma dansare...
Svar på tråden Idol 2010