• Tjej 1975

Mått på IKEAS baby-täcke?

Någon som vet måtten på IKEAS babytäcke?

Jag köpte fel i helgen, 110x125 och ska byta det. För de har väl ett mindre?

• Svar på tråden Mått på IKEAS baby-täcke?
  • mamma2004

Jag tror att IKEA bara har en storlek. Men jag är inte helt hundra på det.

• mmi

Tror inte det! Det enda jag har sett är 125+110 och det finns inte fler om man söker på det heller via deras hemsida. LEN heter deras serie för kuddar och täcken

• fofffoffzoom

Tror inte de har något för de minsta, räcker oftast med filt och lakan i början. Inte så bra om de blir för varma. Täcket du har köpt kan användas från ca 1 års ålder så det är väl onödigt att lämna tillbaka det om det ändå kan användas då!

• skidan

Deras täcken och kuddar är inte standard. Mitt tips är att köpa dem på en babyaffär istället. Du kan köpa IKEAs påslakan till dem också. Det funkar.

• mmi

till spjälsäng skulle jag skriva också. Är det till vagn eller vagga du behöver egentligen?

• mmi

till spjälsäng skulle jag skriva också. Är det till vagn eller vagga du behöver egentligen?

• Tjej 1975

Aha, då behåller jag det. Ska ha det i sängen.

Har Jysk mindre täcken? Eller ska man nöja sig med att stoppa i tex en fleccefilt i påslakanet innan 1 års ålder?

• Catharina

Ja, Jysk har mindre täcken, babytäcket är 100X70cm, köpte ett idag eftersom jag oxå köpt fel storlek innan... Men jag tänkte behålla det stora oxå, det kommer ju som sagt till användning ganska snart ändå!

Svar på tråden Mått på IKEAS baby-täcke?