Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Guldgossar

Förkyld och 5 månader - några råd???

Just nu har vi en jobbig period här hemma. Dels blev dottern väldigt gnällig runt 5 månader och nu har hon dessutom blivit förkyld och har feber vilket defenitivt inte har gjort saken bättre. Hon gnäller och gnyr mest hela dygnet. Äter dåligt och sover dåligt.....
    Vi har för ca 1 vecka sen börjat med smakisar och tänkte att jag skulle kunna ge henne ersättning på kvällarna men se det vill hon inte ha. Hon vägrar flaskan....
    Inga rutiner alls har vi här just nu....
    Flaskan vägrade hon redan innan hon blev sjuk, är det någon som har något bra tips hur jag kan få henne att acceptera flaskan?

• Svar på tråden Förkyld och 5 månader - några råd???
  • Flickan och kråkan

Är hon febrig och förkyld så kanske hon inte är så matintresserad överhuvudtaget. Det viktigaste är att du får i henne vätska nu när hon är dålig. Vänta med att "lära-flaska" tills hon är frisk. Om hon är väldigt snorig, så högt huvudläge när hon sover, koksaltlösning. Är hon besvärad av febern så ge alvedon.

• Tigrino

Låt henne amma så mycket som möjligt, för att få i sig vätska. Pärondryck från Semper var en favorit här för några dagar sen, sonen som bara i enstaka fall har sugit på flaskan klunkade i sig som aldrig förr. Skäm bort henne lite när hon är sjuk, hehe...  
    Ska köpa en flaska åt grabben idag, han har feber efter sprutorna och är jättegnällig. Men han äter som tur är! Hoppas hon blir bättre snart.
    Håller med Frösöblomster att ni nog ska vänta med flaskkampen med ersättning tills hon är frisk.

Frisk luft är bra också, så länge det inte ösregnar och är snorkallt ute förstås. Vi har varit ute när Ossi varit förkyld och det har gått över väldigt fort. Inbillar mig att det var friska luften som gjorde det. Det går ju att lägga handdukar eller en kudde från ryggslutet och uppåt för att det ska gå lättare att andas i vagnen också. 

• ladysoul77

Min 5-månaders är likadan! Jag tror det är tänder på gång jag.. JAg har gett alvedon mot feber och ammat/gett flaska ofta så hon får i sig vätska. De äter ju dåligt när de är sjuka.. Rutiner är svårt att ha då (-:

Har du inte en Näsfrida så köp en med en gång! 99 spänn. Då får du ut snoret så hon kan suga bättre. Och då sover hon bättre dessutom. Näsdroppar får man använda från 2 månaders ålder så det tycker jag du kan köra med!  

• MissMii

min femmånaders slarvar oxå med maten och vill inte ta flaska.. har oxå varir förskyld men ingen feber.. tänder tro!

Svar på tråden Förkyld och 5 månader - några råd???