• Sephora

Kräftskiva - vad bjuda barnen på?

Ja, som rubriken lyder...vad bjuda barnen ( två 2-åringar och en 4-åring) på när det är kräftskiva?

• Svar på tråden Kräftskiva - vad bjuda barnen på?
  • tidigareplatt

Varför kan inte barnen äta kräftor med tillbehör?

• Thegran

min snart två åring skulle med glädje äta kräftor och tillbehör :) 

men annars...hamburgare, korv, hemmagjord pizza, paj, pastasallad?

• SoStylish
    tidigareplatt skrev 2010-08-24 16:01:19 följande:
    Jag undrar detsamma.
  • arkeologitjejen

Linnea är helt galen i både kräftor och västerbottenpaj. Lite kladdigt bara eftersom hon i glädje över kräftorna brukar vifta med dem och ropa "KRÄFTA GODA KRÄFTA!".

Linnea 080310 & BF 100930
  • Sephora

Klart att barnen skall få äta kräftor, om de vill det! =)  Men som en liten backup, ifall de totaldissar kräftor vill jag kunna erbjuda dem något mer. Korvbollar och kycklingbitar, kanske?

• Kicki86girl

Du kan ju göra någon paj som barnen också kan äta av, västerbottenpaj brukar man ju ha till kräftor och sen är det ju lite tillbehör som bröd, ost, smör och annat småplock.

• Sephora

Kräftor, västerbottenpaj, bröd+kex+smör+ost och sallad. Dricka givetvis! Räcker det? =)

• BeccaStina

vår son vill inte heller äta kräftorna så han kommer få revben och potatissallad så blir det plock och söl mat för honom också :)

beccastina.blogg.se - mamma till Theodore 080805
  • LinnV
    tidigareplatt skrev 2010-08-24 16:01:19 följande:
    För att många barn inte tycker om det, min dotter totalvägrar kräftor.
  • Ylwis

De älskar ju sån plockmat. kräftor älskar min son och har alltid gjort sen har man ju en massa annat de kan  käka ändå!

Mamma till Alvyn 051015, liten i magen BF16/9 2010 ***Fråga politikerna Valet 2010 www.familjeliv.se/Val2010/***
Svar på tråden Kräftskiva - vad bjuda barnen på?