Kräftskiva - vad bjuda barnen på?
Ja, som rubriken lyder...vad bjuda barnen ( två 2-åringar och en 4-åring) på när det är kräftskiva?
Ja, som rubriken lyder...vad bjuda barnen ( två 2-åringar och en 4-åring) på när det är kräftskiva?
Varför kan inte barnen äta kräftor med tillbehör?
min snart två åring skulle med glädje äta kräftor och tillbehör :)
men annars...hamburgare, korv, hemmagjord pizza, paj, pastasallad?
Linnea är helt galen i både kräftor och västerbottenpaj. Lite kladdigt bara eftersom hon i glädje över kräftorna brukar vifta med dem och ropa "KRÄFTA GODA KRÄFTA!".
Klart att barnen skall få äta kräftor, om de vill det! =) Men som en liten backup, ifall de totaldissar kräftor vill jag kunna erbjuda dem något mer. Korvbollar och kycklingbitar, kanske?
Du kan ju göra någon paj som barnen också kan äta av, västerbottenpaj brukar man ju ha till kräftor och sen är det ju lite tillbehör som bröd, ost, smör och annat småplock.
Kräftor, västerbottenpaj, bröd+kex+smör+ost och sallad. Dricka givetvis! Räcker det? =)
vår son vill inte heller äta kräftorna så han kommer få revben och potatissallad så blir det plock och söl mat för honom också :)
De älskar ju sån plockmat. kräftor älskar min son och har alltid gjort sen har man ju en massa annat de kan käka ändå!