Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!

Det visar väl tydligt att gränsen som idag sättas mellan foster och barn är för sent satt, tycker jag. Om bilder på ett foster upprör så mycket, är det kanske inget foster.

• Tow2Mater
    Ova skrev 2010-08-24 17:52:55 följande:
    och hur kul är det för oss som fått mf eller varit tvungen att göra abort för att fostret inte varit levnadsdugligt.
    Men då har man ju inget större val? De som mister sina barn i vilken ålder som helst måste ju gå omkring och se andras barn i alla åldrar. Att ta hänsyn till andras känslor är ju behjärtansvärt, men som i andra sammanhang med t ex obcena biler av Jesus, mohammedbilderna etc, är hänsynstagandet till andras känslor underordnat yttandefriheten. Det verkar vara lika i det här fallet.
  • Tow2Mater
    pluppfamiljen skrev 2010-08-24 18:46:34 följande:
    Vi bor i ett fritt land med fria aborter
    Abort är inte fritt i Sverige. Det är reglerat i flera steg.
  • Tow2Mater
    Bedan skrev 2010-08-25 16:03:43 följande:
    Jag tror att det handlar om att folk tror att så fort man visar ett hur ett aborterat foster kan se ut så kommer alla vilja att den fria aborten tas bort!
    Stealth skrev 2010-08-25 15:30:57 följande:
    Du ser inte skillnaden mellan ett liv med hjärna som kan känna smärta, som kan tänka tankar, som kan lära sig saker osv och något som inte ens vet om att det existerar?
    Jag tror det handlar om att skapa debatt, och diskussion, och utifrån det eventuellt omdefiniera abortreglerna. Att helt ta bort den fria aborten är en ytterlighet, att ha helt fri abort är den andra ytterligheten. De flesta i ett modernt samhälle inser att man kan, och bör, mötas någonstans på vägen. De som förespråkar de båda ytterligheterna är i minoritet.
  • Tow2Mater
    Anonym skrev 2010-08-24 21:25:21 följande:
    Till TS: Jag stötte ihop med en sån bil när jag och min familj stannade vid MC Donalds på vår semester förra året.
    Mina barn såg aldrig bilden, men jag bestämde mig snabbt att OM barnen såg den och ställde frågor så skulle jag gå in på Donken och ställa till en scen utan dess like!
    Så du straffar McDonalds för någon en annan person (eller organisation) gör, som bara råkade välja att äta vid McDonalds restaurang? 'Väldigt moget' beteende, suck.
  • Tow2Mater
    Bedan skrev 2010-08-25 16:25:46 följande:
    Jasså det är därför det blir debatt när kadaver av foster blir utfläkta här och var men inte lika mycket när kadavren kommer från djur... ålrajt, då vet jag.
    Likaså med djur; de flesta som berörs kanske väljer att äta mindre kött. Att helt sluta äta kött är det bara en minoritet som gör, oavsett kadaverkampanjer.
  • Tow2Mater
    Pigeon skrev 2010-08-25 23:18:20 följande:
    Det finns ju gamla konserverade foster på naturhistoriska museer runt om i landet, det tycker jag också är förfärligt.
    Och man gräver upp skelett från lång tid tillbaka, vilka inte gett sin tillåtelse. Fast det handlar om lång tid, tycker jag det är i princip  gravskändelse.
Svar på tråden Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!