Inlägg från: Shadilly |Visa alla inlägg
  • Shadilly

Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!

Det är märkligt att man kan straffas för att pissa på allmän plats, men man får trycka upp sånt där i nyllet på vem som helst...

Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • Shadilly
    Tow2Mater skrev 2010-08-24 18:00:11 följande:
    Det visar väl tydligt att gränsen som idag sättas mellan foster och barn är för sent satt, tycker jag. Om bilder på ett foster upprör så mycket, är det kanske inget foster.
    Det är väl inte bilder på foster som är problemet, utan att det är stillbilder ur en splatterfilm.
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • Shadilly
    Tow2Mater skrev 2010-08-24 18:03:52 följande:
    Men då har man ju inget större val? De som mister sina barn i vilken ålder som helst måste ju gå omkring och se andras barn i alla åldrar. Att ta hänsyn till andras känslor är ju behjärtansvärt, men som i andra sammanhang med t ex obcena biler av Jesus, mohammedbilderna etc, är hänsynstagandet till andras känslor underordnat yttandefriheten. Det verkar vara lika i det här fallet.
    Det är skillnad på att visa upp bilder av hackade vaxfoster som badar i grisblod och att provocera med konst. De får gärna provocera.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 20:06:16 följande:
    Den statistiken finns i den totala abortstatistiken. Hur många kvinnor tror du anger att orsaken till deras abort är för att de inte orkat skaffa preventivmedel? Det finns ett okänt antal kvinnor som resonerar så att en abort är enklare än preventivmedel (komma ihåg piller mm).
    Man behöver inte ange orsak alls till att man gör e nabort före v 18.

Om man gör abort istället för att använda preventivmedel hamnar man dock i statistiken som förs över antalet aborter. Den statistiken visar inte på att det skulle vara något utbrett beteende.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 20:18:36 följande:
    Nämnde inget om abort efter v 18?

Och många säger vid tidsbeställningar för abort att det inte passar med barn just nu eller anger annan orsak och när man frågar om de använt nån form av preventivmedel så är svaret oftast nej. Jag säger inte att alla kvinnor som inte har preventivmedel använder abort istället för det, men man ser ju vilka som kommer ganska ofta. Och det är synd att de inte vill förstå att det kan ge konsekvenser på sikt. Men det förs ingen statistik då det uppfattas som integritetskränkande.
    Hur vet du vad många säger när de beställer tid för abort?
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 20:24:52 följande:
    Det registreras inte och får inte registreras varför man gör abort före vecka 18 om det inte är medicinska skäl.
    MEN det finns fortfarande statistik över hur många aborter man gjort, och om man gör många aborter syns det i så fall i statistiken.
    Antalet kvinnor som gjort flera aborter är inte anmärkningsvärt högt. Påståendet att folk använder abort som preventivmedel har inget stöd i statistiken.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 20:25:47 följande:
    Jag har gjort abort ja. Jag vet vad det innebär, både fysiskt och psykiskt. Men jag måste fråga, har du sett eller upplevt en abort i v 15, 16 eller 17? Där tjejer har skjutit upp aborten för att de ska på utomlandsresor eller göra nått annat som en abort skulle förhindra. De festar och röker och en del tar droger. De bryr sig inte för de ska ändå göra abort när de kommer hem.
    Ja självklart gör man mycket hellre en sen abort med en förlossning än en enkel medicinsk abort i v 5. För det är så kul med den där perioden då man kräks och är skittrött, den biten vill man ju inte missa om man inte måste
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 20:33:56 följande:
    De flesta lever med tron att i v 16 så är det fortfarande en cell-klump och inte ett litet minibarn. Och långtifrån alla mår dåligt eller är speciellt trötta.
    Så du känner DE FLESTA som gör abort, vet mer än Socialstyrelsen om VARFÖR och du vet också att de använder det istället för preventivmedel.

Är det inte dags att komma med en källa nu Zarathustra?
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 20:29:49 följande:
    Om det finns statistik som visar hur många aborter en enskild person gjort så får du mer än gärna visa det.
    Det finns på Socialstyrelsens hemsida, du kan välja att bryta upp statistiken efter ålder, antal aborter, län etc.etc. Slå dig lös.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 20:40:02 följande:
    De flesta jag träffat ja. Och socialstyrelsen tar inte del i allt som rör sig runt en abort.
    Shadilly skrev 2010-08-24 20:27:38 följande:
    MEN det finns fortfarande statistik över hur många aborter man gjort, och om man gör många aborter syns det i så fall i statistiken.
    Antalet kvinnor som gjort flera aborter är inte anmärkningsvärt högt. Påståendet att folk använder abort som preventivmedel har inget stöd i statistiken.
    Väntar på ditt svar?
    Jag väntar på ditt svar, så kissa inte på dig bara för att jag tittade i en annan tråd i tio minuter.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 21:07:17 följande:
    Vilket svar? Jag är inte emot abort om du tror det, jag förklarade bara om abort istället för preventivmedel. Det är inte så vanligt som en del vill påstå men det är heller inte så ovanligt som andra påstår. Men nu handlar inte tråden om detta utan lastbilarna och deras budskap.
    Jag vill veta hur du kan sitta och påstå att det ÄR på det ena eller det andra viset. Du presenterar bara ett stort smörgåsbord av dina egna fördomar som om det skulle vara fakta.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 21:13:03 följande:
    Du anser det ja. Du vet inte ens vem jag är och vad jag vet om saken. Jobbar du inom sjukvården i ärenden gällande abort?
    Nej, jag tänkte att du skulle ANGE EN KÄLLA för att backa upp vad du påstår att du vet, men det är nog mest luft för det kommer liksom inget konkret.

Jag tror knappast DU gör det i alla fall, som inte ens vet vilken statistik Socialstyrelsen samlar in.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 21:19:20 följande:
    Jag vet vad som lämnas ut och det är inte enskilda personers antal aborter. Men jag kan ju ha missat något på socialstyrelsen sida
    Ja, uppenbarligen hela statistiken. Du kan självklart inte slå upp hur många aborter Vera Jonsson i Sollentuna har gjort, men du ser hur många kvinnor som gör sin första, sin andtra, tredje etc. abort just det aktuella året du valt.

Så du kan göra hur många smileysar du vill, men det är tydligt att du inte ens känner till det enda verktyg du har för att kunna uttala dig i frågan. Det räcker för att värdera det du säger.
  • Shadilly
    Anonym skrev 2010-08-24 21:34:55 följande:
    Det är du som har missat hela grejen. Antalet aborter en person gör anger inte orsaken till den. Om Någon har gjort 5 aborter så står det inte att anledningen till det är att personen inte bryr sig om preventivmedel utan tycker en abort är enklare. Statistisk är bara siffror och visar aldrig hela sanningen. Så det enda verktyget du hänvisar till är missvisande i det avseendet.
    Nej men om det inte finns ett orimligt stort antal kvinnor som gjort många aborter så kan man ju utgå ifrån att din egenhändiga teori inte stämmer. För oavsett orsak till aborten skulle de synas i statistiken, och det gör de inte.

Så du har fortfarande bara varmluft.
  • Shadilly
    Bedan skrev 2010-08-25 10:57:50 följande:
    Jag förstår faktiskt inte vad det är som är så himla upprörande med dessa bilder! Visst, de är ganska äckliga och nej de borde inte köras runt på lastbilar, men annars förstår jag inte vad folk hetsar upp sig över. Vi är ju för fri abort i Sverige så varför blir alla så upprörda? Det brukar ju även bli ett jävla liv bara för att bilderna finns på hemsidor som anti-abortrörelsen sprider. Big deal, det är så en abort kan se ut och det är väl bara naturligt. Hellre att jag vet hur det kan se ut när jag gör en abort än leva i villfarelse och få värsta chocken vid ett tillfälle när jag kanske känner mig rätt sårbar ändå. Och nej, jag tycker inte att de ser ut som gulliga bebisar. De är foster.
    Det är fullt naturligt med ett halvruttet lik också, men känsliga personer kan få men av att se dem. Om man gärna skadar små barn psykiskt så är det något fel i huvudet på en.
  • Shadilly
    Bedan skrev 2010-08-26 10:22:43 följande:
    Jag tycker att du ska läsa mitt inlägg igen och lite noggrannare denna gång för att se vad som står i det *jävligt irriterad*
    Det står fortfarande samma sak och ingen motivation till varför det är OK att trycka upp splatterbilder i nyllet på känsliga människor. Du kanske borde omformulera om du menar något annat och är intresserad av att förmedla det till mig?
  • Shadilly
    Mälaröbo skrev 2010-08-27 18:45:48 följande:
    Nu är det ju inte bara dessa kvinnor som ser bilderna...
    Jag tycker inte det är ok att visa dem för barn tex. Jag tycker att jag som förälder ska kunna vistas ute med mina barn utan att riskera att behöva förklara fenomen för dem som de är för små för.
    Om sen kvinnorna det gäller behöver undervisning så tycker jag inte att det ska ske på lastbilar på våra vägar.
    Exakt, det finns dessutom många som mår oerhört dåligt av att se blod oavsett om det gäller ett avskuret öra, en utsliten nagel, tuttoperationer eller annat.

För min del spelar det mindre roll, jag har sett bensår med mask i, mumifierade svarta kroppsdelar som fortfarande sitter på sin ägare, benpipor som sticker fram ur sår, pulsådror i öppna köttsår etc. JAG är inte kräsmagad. Men fan att jag tolererar att någon våldtar sinnet på min son genom att trycka upp något liknande i nyllet på oss. Aldrig. Då vandaliserar jag skiten.
Svar på tråden Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!