Inlägg från: Mälaröbo |Visa alla inlägg
  • Mälaröbo

Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!

UpsyDaisy skrev 2010-08-25 20:55:48 följande:
    Nu har jag inte läst hela tråden men jag förstår ärligt talat inte vad TS är upprörd över? Var tredje kvinna i vårat land har gjort en abort, varför är det så hemskt att se resultatet av det? Du tycker uppenbarligen att abort är något bra, så varför INTE visa bilder på det? Varför allt hemlighetsmakeri kring abort?

Nu kan jag inte säga mig att jag är för eller emot abort, jag anser inte att det är en "svar eller vit" fråga utan det finns många nyanser. Däremot är jag för KUNSKAP kring abort och att vi kvinnor verkligen ska VETA vad vi ger oss in i. Jag tycker det är JÄTTEBRA att man får se bilder av hur en abort går till och på aborterade foster för då kommer det inte som en överaskning om man en dag själv väljer att genomgå en abort eller om man får missfall. Jag förstår inte dessa abort förespråkare och deras vilja i att gömma undan och dölja. För mig verkar det en smula misstänksamt.
    Nu är det ju inte bara dessa kvinnor som ser bilderna...
    Jag tycker inte det är ok att visa dem för barn tex. Jag tycker att jag som förälder ska kunna vistas ute med mina barn utan att riskera att behöva förklara fenomen för dem som de är för små för.
    Om sen kvinnorna det gäller behöver undervisning så tycker jag inte att det ska ske på lastbilar på våra vägar.
  • Mälaröbo
    Shadilly skrev 2010-08-27 20:06:43 följande:
    Exakt, det finns dessutom många som mår oerhört dåligt av att se blod oavsett om det gäller ett avskuret öra, en utsliten nagel, tuttoperationer eller annat.

För min del spelar det mindre roll, jag har sett bensår med mask i, mumifierade svarta kroppsdelar som fortfarande sitter på sin ägare, benpipor som sticker fram ur sår, pulsådror i öppna köttsår etc. JAG är inte kräsmagad. Men fan att jag tolererar att någon våldtar sinnet på min son genom att trycka upp något liknande i nyllet på oss. Aldrig. Då vandaliserar jag skiten.
    Håller med dig SÅ mycket!
    Oavsett vad man tycker i sakfrågan så är detta verkligen inte vara rätt sätt att "nå ut". Tycker faktiskt aldrig att skrämselpropaganda är ok.
    Valen vi gör ska baseras på förnuft och inte känsla!
Svar på tråden Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!