• Stinky

Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!

Mycket kan man tycka och tänka om trångsynta abortmotståndare, men nu har det fanimej gått för långt! 

Det finns en organisation som heter MRO, "Människorätt för Ofödda", som tapetserat lastbilar med bilder på aborterade foster. Dessa åker runt ute i samhället och propagerar mot abort.
    Jag anser att det är fullständigt horribelt att radikala abortmotståndare får bete sig såhär.Det är moraliskt förkastligt och totalt smaklöst att utföra kampanjer mot abort på det här viset! 

Jag tror och hoppas dock att deras avskyvärda kampanj får en tvärtom-effekt, och att bakåtsträvande abortmotståndare får ett ännu sämre rykte ute i samhället än vad de redan har!

Här är en artikel som behandlar problemet:

http://www.aftonbladet.se/wendela/article7667574.ab

Mångkulturellt är ok, men vid hederskultur går gränsen vid gränsen. /citat Okänd.
  • Svar på tråden Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!
  • Ova

och hur kul är det för oss som fått mf eller varit tvungen att göra abort för att fostret inte varit levnadsdugligt.
    Vad jag tycker är konstigt är att abort är något fruktansvärt som man aldrig kommer att komma över, men mf är något naturligt och det bara att gå vidare.

• Tow2Mater

Det visar väl tydligt att gränsen som idag sättas mellan foster och barn är för sent satt, tycker jag. Om bilder på ett foster upprör så mycket, är det kanske inget foster.

• Tow2Mater
    Ova skrev 2010-08-24 17:52:55 följande:
    och hur kul är det för oss som fått mf eller varit tvungen att göra abort för att fostret inte varit levnadsdugligt.
    Men då har man ju inget större val? De som mister sina barn i vilken ålder som helst måste ju gå omkring och se andras barn i alla åldrar. Att ta hänsyn till andras känslor är ju behjärtansvärt, men som i andra sammanhang med t ex obcena biler av Jesus, mohammedbilderna etc, är hänsynstagandet till andras känslor underordnat yttandefriheten. Det verkar vara lika i det här fallet.
  • Shadilly
    Tow2Mater skrev 2010-08-24 18:00:11 följande:
    Det visar väl tydligt att gränsen som idag sättas mellan foster och barn är för sent satt, tycker jag. Om bilder på ett foster upprör så mycket, är det kanske inget foster.
    Det är väl inte bilder på foster som är problemet, utan att det är stillbilder ur en splatterfilm.
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • Shadilly
    Tow2Mater skrev 2010-08-24 18:03:52 följande:
    Men då har man ju inget större val? De som mister sina barn i vilken ålder som helst måste ju gå omkring och se andras barn i alla åldrar. Att ta hänsyn till andras känslor är ju behjärtansvärt, men som i andra sammanhang med t ex obcena biler av Jesus, mohammedbilderna etc, är hänsynstagandet till andras känslor underordnat yttandefriheten. Det verkar vara lika i det här fallet.
    Det är skillnad på att visa upp bilder av hackade vaxfoster som badar i grisblod och att provocera med konst. De får gärna provocera.
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • Stinky
    Shadilly skrev 2010-08-24 17:45:33 följande:
    Det är märkligt att man kan straffas för att pissa på allmän plats, men man får trycka upp sånt där i nyllet på vem som helst...
    Precis. Vad blir nästa grej från de här galningarnas sida?
    Mångkulturellt är ok, men vid hederskultur går gränsen vid gränsen. /citat Okänd.
  • Ökänd
    Anonym (örgggg) skrev 2010-08-24 17:29:04 följande:
    låt dom driva sin kampanj. dom skjuter ju sig själva i foten.
    Precis. Inte mycket att lägga energi på. De får knappast anhängare genom sådana actioner. Eller rättare sagt, de får de anhängare de förtjänar.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Midka

Euh! Jag blir bara arg på osmakliga kampanjer och inte främjar väl det saken? Snarare att jag vässar argumenten för fri abort än tvärtom.

• pluppfamiljen

Ja då ser ju alla hur illa de stackars ofödda barnen far! Demon Det dära är väldigt vanligt i USA och kommer hit med och snart har vi kyrkor som hatar homosexuella,bi trans osv med. Sjukt tycker jag !

Vi bor i ett fritt land med fria aborter och alla får vara som de är och de blir varken toterade eller stenade för det, men det fattar inte alla. Jag tycker att de som inte gillar läget kan flytta till en egen Ö. Långt här i från.

En abort är nog jobbigt att gå igenom ändå.

men DRA!
  • Tow2Mater
    pluppfamiljen skrev 2010-08-24 18:46:34 följande:
    Vi bor i ett fritt land med fria aborter
    Abort är inte fritt i Sverige. Det är reglerat i flera steg.
Svar på tråden Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!