• Stinky

Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!

Mycket kan man tycka och tänka om trångsynta abortmotståndare, men nu har det fanimej gått för långt! 

Det finns en organisation som heter MRO, "Människorätt för Ofödda", som tapetserat lastbilar med bilder på aborterade foster. Dessa åker runt ute i samhället och propagerar mot abort.
    Jag anser att det är fullständigt horribelt att radikala abortmotståndare får bete sig såhär.Det är moraliskt förkastligt och totalt smaklöst att utföra kampanjer mot abort på det här viset! 

Jag tror och hoppas dock att deras avskyvärda kampanj får en tvärtom-effekt, och att bakåtsträvande abortmotståndare får ett ännu sämre rykte ute i samhället än vad de redan har!

Här är en artikel som behandlar problemet:

http://www.aftonbladet.se/wendela/article7667574.ab

Mångkulturellt är ok, men vid hederskultur går gränsen vid gränsen. /citat Okänd.
  • Svar på tråden Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!
  • Princess84

Men vad irriterad jag blir!
    De korde ju runt med sana for nagot ar sen, hade ju hoppats att de slutat med det!

• Anonym

Min dotter reagerade på de där när en sådan lastbil åkte förbi oss. Hon sa: Titta mamma, dom har kapat bebisens ben. Bebisen dog då.

Jag svarade inte för jag kan inte gå in i sådan diskussion med min nioåriga dotter.

Tycker de är för jäkligt när dom åker runt för de är inte bara vuxna som har ögon.

• Princess84
    Anonym skrev 2010-08-24 17:23:35 följande:
    Min dotter reagerade på de där när en sådan lastbil åkte förbi oss. Hon sa: Titta mamma, dom har kapat bebisens ben. Bebisen dog då.

Jag svarade inte för jag kan inte gå in i sådan diskussion med min nioåriga dotter.

Tycker de är för jäkligt när dom åker runt för de är inte bara vuxna som har ögon.
    Ah, fy! Det ar det jag ar radd for. Jag vill inte att min son ska se. Jag kan ju garantera att han kommer dromma mardrommar da.
  • Stinky

Jag tycker, helt ärligt, att dessa galningar bör söka hjälp inom psykiatrin, för någon slags störningar måste de ju lida av när de tapetserar lastbilar med bilder på döda foster "för att påverka och få reaktioner".

Mångkulturellt är ok, men vid hederskultur går gränsen vid gränsen. /citat Okänd.
  • Anonym (örgggg)
    Stinky skrev 2010-08-24 17:18:32 följande:
    Mycket kan man tycka och tänka om trångsynta abortmotståndare, men nu har det fanimej gått för långt! 

Det finns en organisation som heter MRO, "Människorätt för Ofödda", som tapetserat lastbilar med bilder på aborterade foster. Dessa åker runt ute i samhället och propagerar mot abort.
    Jag anser att det är fullständigt horribelt att radikala abortmotståndare får bete sig såhär.Det är moraliskt förkastligt och totalt smaklöst att utföra kampanjer mot abort på det här viset! 

Jag tror och hoppas dock att deras avskyvärda kampanj får en tvärtom-effekt, och att bakåtsträvande abortmotståndare får ett ännu sämre rykte ute i samhället än vad de redan har!

Här är en artikel som behandlar problemet:

www.aftonbladet.se/wendela/article7667574.ab
    låt dom driva sin kampanj. dom skjuter ju sig själva i foten.
  • JuliaåRonjasmammis

Såna där "prolife"-are är farliga människor! Känns som om dom kan hitta på lite vad som helst för att få fram sin ståndpunkt, liksom de redan gör i USA.

Fejkad skrämselpropaganda för att få människor äcklade och rädda, hjälper inte det så går de ett steg till. Och sen ett till. Osv...

Ärligt talat, folk som värnar mer om en cellklump än om redan levande människor kan inte ha många skruvar kvar öht!

Don't mess with my integrity!
  • MysTic PrincesS

Som vuxen är man (förhoppningsvis) medveten om vad abort är och hur ett foster kan se ut efteråt, men att skylta med det inför barn i olika åldrar på allmän plats är fan att gå för långt. Och förväntar mig även mothugg om att det är ju ok att ha bilder på ciggpkt med lungor osv så då är detta ok. (långsökt parallell kanske men inget förvånar mig)

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Shadilly

Det är märkligt att man kan straffas för att pissa på allmän plats, men man får trycka upp sånt där i nyllet på vem som helst...

Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • Anonym (cellklump?)
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-08-24 17:34:32 följande:
    Såna där "prolife"-are är farliga människor! Känns som om dom kan hitta på lite vad som helst för att få fram sin ståndpunkt, liksom de redan gör i USA.

Fejkad skrämselpropaganda för att få människor äcklade och rädda, hjälper inte det så går de ett steg till. Och sen ett till. Osv...

Ärligt talat, folk som värnar mer om en cellklump än om redan levande människor kan inte ha många skruvar kvar öht!
    Cellklump?? I vecka 12 är det ingen cellklump fortfarande!!

Hemskt med dessa makabra tapetserade lastbilar!!
    Informationen om fostrets och barnets utveckling i magen vecka för vecka borde istället ingå i skolans sexualkunskap!! Då visste folk hur långt utvecklat ett barn är redan tidigt i graviditeten.
  • Anonym

Det är väl inget konstigare än veganer som sätter upp plancher på att det är mord att äta kött. Samma typ av människor som tror man kan skrämma andra att göra som man vill.

Svar på tråden Lastbilar kör runt med bilder på aborterade foster!