Varför har jag stubb en dag efter vaxning av benen? >_<
Borde det inte vara omöjligt? Ska det inte ta 2-4 veckor eller vad det är innan man får det. Jag vaxade igår och har stubb idag. Gah. Eller måste man göra det några ggr innan det fungerar? =(
Borde det inte vara omöjligt? Ska det inte ta 2-4 veckor eller vad det är innan man får det. Jag vaxade igår och har stubb idag. Gah. Eller måste man göra det några ggr innan det fungerar? =(
Vad jag förstår så växer håret i tre faser, och när du vaxar så rycker du upp dom långa och "mellanlånga" hårstråna, medan dom korta är just för korta för att greppas av vaxet. Förstår du? Jag är inte kunnig på detta område men det var dom sa detta till mig när jag var och vaxa mig för länge sen.
Men om det är så, varför vaxar man då istället för att raka? Är det för att det blir 1/3 mindre stubb? För det är ju jättekrångligt och smärtsamt att vaxa i jämförelse. Eller är det så att när man har hållt på att vaxa typ 3-6 ggr så hamnar allt hår i samma fas och då blir det helt lent när man vaxar?
Jag tänker att speciellt för de som gör brasiliansk vaxning måste det ju vara jättejobbigt om det ska vara stubb så här så det måste ju gå att undvika på något sätt...