• kalmar brud

Barnundersköterska

Någon som har eller håller på att plugga till barnundersköterska???

Jag läser nu till uska på distans, är klar tills nästa sommar... men har planer på att läsa till barnundersköterska sen på distans efter denna utbildningen...

Hade varit kul att höra vart ni läser och vart ni jobbbar ni som är färdig utbildade?
  • Svar på tråden Barnundersköterska
  • delifi2

vart hittade du den utbildningen om jag får fråga?

utbilda mig till barnsköterksa för ett x antal år sen och sen usk, men vill jobba mer med barn så den utbildningen låter spännande.

Har bar hört om barnsjuksköterska

• Winterfresh

Nu blev jag intresserad. Är uska och funderar på att läsa lite till så jag kan jobba på barnklinik.
    Vet inte om jag kan söka jobb med den usk-utbildning jag har nu...inriktning psykiatri...

• kalmar brud

Jag har sett att i Växjö finns det en utbildning som heter barnundersköterska och då blir det mer inriktat på barn...

T.ex. så är det en barnundersköterska med på förlossningen och hjälper barnmorskan, Neo avdelningen har barnundersköterska

• delifi2

vem är det som håller i den utbildningen?
    har googlat men inte hittat något.

du menar inte barnsköterksa eller barnsjuksköterska

• Fiansess

Jag går den just nu, och som det ser ut nu är vi de sista som får gå den. De ska söka att få leda den igen men det är inget de vet ännu. Den kommer då inte vara en ky-utbildning utan kommer isf  bli en högskoleutbilnding om jag fattade det.

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Jennass

Finns en sådan utbildning i Kronoberg, distans, funtar på den sen efter min usk utbildning:)

• NizzY

aa jag vill oxå veta mera så klart ,det hade varit otrolig spännande att slippa äldrevården och kuna göra något man gillar lite mera och distans passar mig jo utmärkt... var nåstans hittar man mer info ?

• kalmar brud
    babyfia skrev 2010-08-26 14:55:08 följande:
    Jag går den just nu, och som det ser ut nu är vi de sista som får gå den. De ska söka att få leda den igen men det är inget de vet ännu. Den kommer då inte vara en ky-utbildning utan kommer isf  bli en högskoleutbilnding om jag fattade det.
    Går du den i kronoberg, växjö?
  • Fiansess
    kalmar brud skrev 2010-08-26 16:19:56 följande:
    Går du den i kronoberg, växjö?
    Ja det är i växjö, vad jag vet finns den ingen annanstans i Sverige? Vi som går nu är utspridda över hela sverige och det var väldigt hård konkurrens. Tror de sållade bort över 200 personer nu som inte fick gå den.
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • NizzY

och jag som har så underbara mvg i alla usk kurser det måste väl ändå hjälpa en del Så växjö komun som håller i den alltså men var vänder man sig fö rmer om kurs innehållet , ansökningar osv ?

Svar på tråden Barnundersköterska