Inlägg från: kalmar brud |Visa alla inlägg
  • kalmar brud

Barnundersköterska

Någon som har eller håller på att plugga till barnundersköterska???

Jag läser nu till uska på distans, är klar tills nästa sommar... men har planer på att läsa till barnundersköterska sen på distans efter denna utbildningen...

Hade varit kul att höra vart ni läser och vart ni jobbbar ni som är färdig utbildade?
  • Svar på tråden Barnundersköterska
  • kalmar brud

Jag har sett att i Växjö finns det en utbildning som heter barnundersköterska och då blir det mer inriktat på barn...

T.ex. så är det en barnundersköterska med på förlossningen och hjälper barnmorskan, Neo avdelningen har barnundersköterska

• kalmar brud
    babyfia skrev 2010-08-26 14:55:08 följande:
    Jag går den just nu, och som det ser ut nu är vi de sista som får gå den. De ska söka att få leda den igen men det är inget de vet ännu. Den kommer då inte vara en ky-utbildning utan kommer isf  bli en högskoleutbilnding om jag fattade det.
    Går du den i kronoberg, växjö?
  • kalmar brud

Jag har sett den på ams hemsida och den ligger fortfarande kvar där... Det startar en ny nu den 31 augusti 2010

• kalmar brud

Länken funkade inte... Men tryck utbildning och sen för vuxna och sök på barnundersköterska

• kalmar brud

När jag pratade med dessa för ett tag sedan eller skickade mail så sa dom att man måste vara usk innan man söker denna utbildningen och dom skulle starta den augusti 2011 också...

Svar på tråden Barnundersköterska