• Nilly

Har er hund förstört något/ätit något "olämpligt"?

Vår hund har lyckats total förstöra 2 skinnsoffor och min nya mobiltelefon.
    (nån sko, matta osv...)

Har ätit några värmeljus (aluminium o hela köret), 1 kg lösgodis!!!
    Nu kommer jag inte på något mer dumt.....

• Svar på tråden Har er hund förstört något/ätit något "olämpligt"?
  • Majsan70

Aj då! Det lät inget vidare att ha en hund som äter på allt sådär. Har ni kollat varför han gör så? Oftast beror det ju på understimulering osv.

Min hund käkade på det mesta när hon var liten o bodde hemma hos mitt ex. Där käkade hon på ungarnas leksaker, skorna, böcker o allt vad hon kom över. Hon trivdes inte hos honom, o slutade genast när hon bara bodde hos mig.

• Xtra

Min hund åt för inte så längesen resterna av en halv grillad kyckling.. han hade tuggat hål i sop-påsen och kalasat på kycklingben medan jag sov på natten. Turligt nog skadade han inget i magen - men gissa hur rädd jag var de första dagarna efteråt! Tog och undersökte alla bajshögar för att se om det var blod i dem men icke sa Nicke.

En HALV kyckling!

• Viktoria74

MIna föräldrars hund fick tag på en hel sockerkaka som var skuren i bitar. Han åt så mycket han orkade, resten "gömde" han i läganheten. I veckor hittade vi kakskivor i skorna, i soffan inkilat mellan ryggstöd och sits och en massa andra fyndiga ställen...

• Nilly

Majsan 70:

Det inträffade då han fortfarande var valp och "busig".
    I soffan hade han troligen haft ett ben som fastnat och då han försökt få upp det gick soffan sönder och han fortsatte att bita o slita....är vad vi tror i alla fall.
    Tyvärr hände det en gång till....
    Min mobil vet jag inte varför han snodde.
    Understimulering har det inte varit, har tränat och givit honom den motion han behövt sen han kom hem till oss. (Dock inte så mycket i början då han var valp förstås.)

Men efter det ovanstående har han inte haft sönder något mer så det va väl bara en bitperiod han hade. Har hört talas om värre...

• Widde

Hur många vantar och handskar som helst..skor tuggade han som valp och trälister, tyg ja, allt möjligt..som tur var gick det över när han blev äldre.. fast han tuggar fortfarande sönder tyg dockor och mjukisdjur ...sen är han en korp, han samlar massor med grejjor under våran säng..även om han inte biter sönder som förut..

• Cuthalion

Som valpar förstörde våra kelpiesar all böcker på nedre raden i bokhyllan (vi hade några tusen böcker under den perioden), mängder av skor (inklusive pappas finskor), pappas finkostym, två fåtöljer, lite växter, många av mina gosedjur (var runt tre när de var valpar så det var inte populärt från min sida ) etc.

Bör tilläggas att de inte var understimulerade med tanke på att vi bodde på landet där de fick gå fritt och leka med får och höns . . . Älskade dem ändå

• lurksmulan

Min mammas hund åt en kondom när de var ute på promenad! Urk!
    Men den kom ut den naturliga vägen efter nån dag...

• Kusin Vitamin

Min hund repade och tuggade på mina nya stövlar som kostade över 1500:-.... Hehe- gissa hur glad jag var då?!

Sen lyckades han också käka hårfärg när han var 9 veckor, höll på att strycka med på kuppen. Det blev veterinärakuten mitt i natten, det hela slutade dock bra.

• NizzY

Ella "råkade" tugg ai sin sambos högra gympa doja o min vänstra... för 3 v sen snodd ehon et halvt kg kok skinka o igår en kottlet ... lite små kasa i kistan var hon efter skinkan men annars har hon mussat på en kondom ute i parken , en o anan bajs hög med båda, katt ,fågel ,hund om människor bajs urkkk
    hon har bittit sönder sina gosse djur men det var jo hennes så... annar shar hon varit goda snäll tills nu då

• J son

haha
    hade en mastiff korsning o han åt sönder hela ena fram säte i bilen,och jag som bara var inne i affären i högst tio minuter!! snodde min mammas nybakta köttfärslimpa och min gamla tiken åt sönder video kasetter..och mormors gamla tik älskade att noppa på filtar.

Min lilla bosse förstör inget alls, äter bara sitt eget mat...inte ens gris öron eller tuggar på sina leksaker som jag köpt !!! tråkmåns...hehe men bra o få ha sina saker i fred

• betti

Vår vovve har inte förstört så mycket alls, tack och lov!

När han var mindre och var ensam hemma lite längre bet han en gång sönder ett blöjpaket som stod på golvet. Posten har rykt några gånger... Bärselen har oxå fått sig ett bett.

Annars är det väl så att sofforna inte är sig lika pga hår och slem, men helt förstörda är de ju inte...

• Skarpa

Våran hund käkade upp en stor del av innandömet i vår bil. Eller tuggade sönder iaf. Baksäte, armstöd, säkerhetsbälden, nackstöd... då var vi inte glada, kan jag säga. Hade gått bra att ha honm ensam i bilen tidigare, men inte den gången... (Och för att ingen ska tycka att vi plågar honom, kan jag tillägga att det var en höstkväll, så bilen blev inte för varm). Nu har han fått en bur iaf!

• Shoegal

Tack och lov har våran vovve inte förstört ngt dyrt men hon har tuggat i sig en hel del, bla värmeljus, ben från en hel kyckling och det bästa...använda tamponger! Härligt värre att se dem komma ut (för de kom faktiskt ut den naturliga vägen sedan tack och lov, men nervös var man ju)

• sheeba

Vår förra hund har förstört en matta, fransade upp hlamattan så den låg i sora strimlor.
    Gnaggit på kökstolarna, fast det gjorde han bara när an var valp.

Tog all påst och åt upp om vi inte var hemma.
    Tugga i sig en blå tuschpenna en gång så han var helt blå ( han var gul), golvet var blått i hallen och köket. Soffan var blå.

Den vi har nu har inte gjort så mycket, tuggat sönder några strumpor, underlägg en av Alex skor ja en av mina sommar skor också
    Det är vad jag kommer på.

• halstabletten

Vår ena hund satte i sig en hel påskskinka på tre röda...han är även (tillsammans med den andra) haft dragkamp med min sprillans nya bh, den gick itu

• Mirris

Jag känner en labbe som också arbetar som ledarhund! När hans matte släpper honom för att han ska få rasta sig så sätter hon på en pingla runt halsen, så hon hör vart han tar vägen!

En gång blev pinglan väldigt tyst en bra stund... sen kom han tillbaka.. dan efter började han spy, o spy o spy.. andra dan när han fortsatte spy så ringde hon veterinären och dom skulle få komma dit!
    Då spydde han en sista gång, och upp kom en aluminumform (typ fryst lasagne) med en sten i!!!!

Fast han lär sig inte av sina misstag.. han äter allt skit han komma över.. men har tack o lov en plåtmage 11 år nu och frisk som en nötkärna

För länge sen passade jag en Sankt Bernard som oxå åt ALLT. En gång svalde hon en hel påse med bullpapper o allt.. bara för att jag försökte få henne att släppa.

Min egen vovva tuggade bara på min säng och skohylla när hon var valp! När hon blev större fick hon smak för människobajs *ryser* hon både åt och rullade sig i det!!! O så skäller folk när hundägare inte tar upp efter sig.. gissa hur många dagisungar som ärute på grillning i skogen och som bajjar rakt upp o ner bakom nåt träd!!

Svar på tråden Har er hund förstört något/ätit något "olämpligt"?