Vad leker din 2-åring helst med?
Skulle behöva lite tips på vad man kan hitta på med sin 2-åring, så jag undrar vad just din 2-åring tycker är roligast att göra/leka med.
Skulle behöva lite tips på vad man kan hitta på med sin 2-åring, så jag undrar vad just din 2-åring tycker är roligast att göra/leka med.
Dottern som fyllde 2 i juli har börjat upptäcka dockor, men hon leker annars med allt möjligt. Lera är också väldigt skoj
Duplo,bilar,lastbilar osv. Han tycker också det är väldigt kul att leka med några gamla handväskor jag gett till honom,han fyller dem fulla med bilar och lego. Gamla mobiler och plånböcker har han också som han älskar att leka med.
Duplo, bilar, leka kiosk, restaurang, kaffekalas med föräldrar och nallar. Alla former av utelek studsmatta, gunga och så vidare. Härma olika djur gå på alla fyra, rulla nerför backar(bra motorikträning).
Klä ut sig.
Sonen är snart 2 år & leker just nu mest med bilar, lego & laga mat
Ballonger och bollar är poppis just nu. Och trehjulingen.
Tebjudningen och matlagning vid leksaksspisen är absoluta favoriter!
Tack för tipsen! Fortsätt gärna med fler tips!
Jag har precis beställt verktyg i plast till min son, från B&D, och de ser riktigt verkliga ut. Tror de kommer att bli en hit, då han gillar pappas verktyg. :)
Min son fyller strax 2 år, och han älskar att hjälpa till hemma. Han blir alldeles till sig när han får hjälpa till med disken, plocka i och ur tvättmaskinen, dammsuga osv.
Annars leker han mycket med bilar, klossar och sin docka (som förstås ska äta, leka och gå på pottan precis som han...). Titta och peka i böcker är också populärt. Utomhus blir det MYCKET bobby car.
Jag säger som någon ovan: Hemmasysslorna är otroligt roliga. Han blir så till sig av dammsugaren att jag kan glömma att få dammsuga själv. Tömma tvättmaskinen och packa in nya kläder är så roligt att han skrattar högt. Ibland får han stå vid diskbänken när jag diskar och det är otroligt kul. Tyvärr är ju alla de här hjälpredelekarna tålamodskrävande för mig eftersom jag oftast inte då kan göra det jag hade tänkt..men så får det väl vara ibland antar jag :)
Idag gick vi ut och matade änder med bröd som simmar i ån och det var den största hiten på länge. Ojoj vad kul han tycker det är att just mata djur! Hemma matar han gärna katterna med all sin egen mat (tyvärr). Inte bra alltid men kul har han ;)
Ute är det vår bil som gäller. Den är så skuttig att vi låter han härja fritt i den. Har man en fin bil kan man ju hoppa över det tipset. Han kan faktiskt leka själv i bilen i upp till en timme. Sitta i framsätet och ratta, sätta på varningsblinkersen och kravla mellan fram -och baksätet som sjutton. Annars gillar han mycket att vara ute överlag, finns mycket att upptäcka fortfarande så innelekar lockar inte så mycket. Han har fått en liten gräsklippare i plats som låter när man går med den och den var tydligen rolig fastän han brukar dissa köpta leksaker.
Min 2.5-åring är galen i motorcyklar och lego just nu...
Min son 2 år älskar allt som det finns mycket av så han kan rada upp det och räkna. Min samling med flipflop skor är het just nu ;)