• Anubisa

Vad leker din 2-åring helst med?

Jag säger som någon ovan: Hemmasysslorna är otroligt roliga. Han blir så till sig av dammsugaren att jag kan glömma att få dammsuga själv. Tömma tvättmaskinen och packa in nya kläder är så roligt att han skrattar högt. Ibland får han stå vid diskbänken när jag diskar och det är otroligt kul. Tyvärr är ju alla de här hjälpredelekarna tålamodskrävande för mig eftersom jag oftast inte då kan göra det jag hade tänkt..men så får det väl vara ibland antar jag :)

Idag gick vi ut och matade änder med bröd som simmar i ån och det var den största hiten på länge. Ojoj vad kul han tycker det är att just mata djur! Hemma matar han gärna katterna med all sin egen mat (tyvärr). Inte bra alltid men kul har han ;)

Ute är det vår bil som gäller. Den är så skuttig att vi låter han härja fritt i den. Har man en fin bil kan man ju hoppa över det tipset. Han kan faktiskt leka själv i bilen i upp till en timme. Sitta i framsätet och ratta, sätta på varningsblinkersen och kravla mellan fram -och baksätet som sjutton. Annars gillar han mycket att vara ute överlag, finns mycket att upptäcka fortfarande så innelekar lockar inte så mycket. Han har fått en liten gräsklippare i plats som låter när man går med den och den var tydligen rolig fastän han brukar dissa köpta leksaker.

Svar på tråden Vad leker din 2-åring helst med?