• miss sara

Är det någon här som har erfarenhet av Mollusker??

Hej!!

Min dotter är 5 år och har fått mollusker har ingen kunskap av det och tycker att jag inte förstår mig på deta virus!?

Någon mamma här som har erfarnhet om det och som vill dela med sig!?

• Svar på tråden Är det någon här som har erfarenhet av Mollusker??
  • heden70

Hejsan Min dotter har ochså haft det!!! Finns tydligen en salva att få av doktorn som man kan smörja på så kliar det inte....om det kliar!!! Detta fick jag reda på efter min dotters mollusker...Ja dom säger att det är ett virus men jag vet inte bara att det smittar när dom vätskar på sig själva inte andra personer.....Lycka till dom försvinner en dag!!!

• miss sara

heden 70

Hur länge hade din dotter mollusker?? min dotter har haft det runt 3 månader var på läkarbesök i onsdags för jag tyckte att det var konstigt att kortisonet inte tog på eksemen men det var mollusker så det var därför dom inte försvann. Läste någonstans att det kunde hålla på upp till 2 år

• psira

Hej!

Min son har hela sin kropp full med mollusker och det började med en på bröstet och nu har han som sagt över hela kroppen.
    Viruset är smittsamt och sprids via hud mot hud. Det kan ta upp till 2-3 år innan det försvinner. Min son har haft det i 6 mån.
    Jag har själv haft det när jag gick i lågstadiet fast bara i ena knävecket och under en ganska kort tid.
    Det ser inte så roligt ut men det finns inget att göra åt det mer än att vänta ut det.

/milla

• miss sara

Hej milla!!

Då vet jag vad jag har att vänta mig. Inte kul att min dotter har fått det. Hon säger att det kliar som bara den, så jag smörjer på med kortison.

• psira

Hej Miss Sara!

Ja, det kan klia en del och tyvärr så är det så de sprider det vidare till andra delar av kroppen. Min son har inte klagat så mkt över klådan men visst kliar han lite grann. Väntar bara på att min andra son ska få det snart....
    Ja, vi kan inte göra så mycket än att lindra klådan...tyvärr.
    Ha´det gott!
    Milla

• Madde30

Min ena son hade mollusker när han va liten (runt 4,5år) och jan hade massor och dom va jättestora! När vi sökte läkarhjälp för detta fick vi bara svaret att dom ramlar bort av sig själva. Dom kan ta bort dom om dom sitter så illa till så dom gör ont men det rekommenderas inte då det gör JÄTTEont att ta bort dom!! Så låt dom sitta kvar, dom försvinner med tiden.
    Det du ska tänka på är att om dom spricker så sätt ett plåster på för det smittar!!

• miss sara

Tack så mycket för hjälpen tjejer. Nora har sovit dåligt i natt iom dom kliar. Så nu e de svårt att få upp henne. Hon ska snart till dagis.

Två st mollusker sprack i lördags i knävecket och så satte jag plåster på dom.

• heden70

Hej jag lider med din dotter!!! Men en dag är dom borta.....Försök som sagt sätt plåster på dom direkt när dom vätskar!!!

• psira

Hej!

Usch, vad jobbigt! Har du provat Xylocainsalva? Det är salva som bedövar och kan även stilla klåda på så vis (vi använder det vid myggbett). Skulle en mollusk bli infekterad så ta lite antiseptisk salva/lösning.

Go´kväll

//milla

Svar på tråden Är det någon här som har erfarenhet av Mollusker??