Storlek på läragåskor??
Jag har köpt hem ett par Kavat no1 med knytning. Dotterns fot är 11,2cm. Hon är nu 9,5 mån. Hon går inte själv än men jag vill ändå ha ett par stadiga skor nu i höst när vi är ute och hon vill gå med hjälp.
Innermåttet i skån är 12,8cm. Säljaren hävdade att hon skulle ha dessa men jag tycker de är för stora. När jag nu tog på dem och hon fick gå i dem såg de jättestora ut på henne samt att hon snubblade fram och det var svårt att lyfta fötterna. Storleken under alltså stl 19, har 12,1 cm i innermått. Den skulle säkert sitta bättre nu när hon ska lära sig gå.
Jag vet att man ska köpa lite större skor...men dessa skor ska hon ju egentligen bara ha fram till det blir vinter....då behöver vi ju köpa ett par varmare. Och så mycket hinner väl inte hennes fötter växa på max 4 månader?
Vad hade ni gjort? Jag kan ju köpa sula kanske och även ha en tjockare socka....då blir den kanske mer lagom. Men å andra sidan såg det väldigt klumpigt ut för henne att gå med den. Ge mig erfarenheter!! Ska jag byta eller behålla?