Avalie skrev 2010-08-25 23:51:13 följande:
JAg kan nog hålla med om att det är väldigt opersonligt, men det finns såklart undantag. MAn får nästan alltid träffa oilka läkare.
JAg råkade ut för ngt tråkigt vid mitt första FET, De tinade upp ett toppenembryo som jag skulle få tillbaks, och de följde ej rutinerna
, att man måste sätta in en katet i livmodern och genom den sätta in ägget. De försökte direkt med sprutan ägget låg i, vilket resulterade i att den inte kom igenom tappen, bara rullade tillbaka ut. Sen när det skulle ge tillbaka sprutan till labbet ( För att göra det ordentligt i stället o sätta in kateten först) Så fanns inte embryot kvar i sprutan. Var en gammal läkare som utförde detta. stressad ska jag nog påpeka. de slarvade bort embryot, mest troligt att det försvann när de höll på böka så mkt, kanske t o m haamnade på golvet.
Men hur som helst så var nog det värsta att jag fick inte ens en ursäkt.
Senare när vi kom på återbesök och fick träffa en ny läkare, så tog vi upp detta , men det fanns tydligen ingen information om detta i mina journaler.
De som slarvade bort embryot struntade i att dokumentera detta!
MEn läkaren vi träffade senare såg till att det gjordes.
OCh de ska vara ISO.certifierade....
Men fy det låter fuktansvärt o så oprofessionellt. Var det länge sen? Jag skulle anmält dom om det var du så dom får se över sin personal o rutiner. Hoppas att det ordnar sig för dig!!