• Billy och Jag

Använder ni gåstol till ert barn?

Det gör vi.. Han älskar att sitta i den och leka. Sen tröttnar han, gnäller och blir upplyft.

Någon som använt det och sedan ångrat det??

Min son är 6 månader och kan sitta själv och kan stå ganska länge med stöd och är väldigt aktiv.

• Svar på tråden Använder ni gåstol till ert barn?
  • 4mychildren

Japp vi har den ännu till vår son han har haft den sen sju månader ungefär han är nio idag. Han har alltid tyckt om att springa omkring med den. Fast nu när han kan krypa bra så är det roligare att krypa och ställa sig bakom gåstolen och putta den framför sig =)

• Tindragull

Använt till båda mina barn och det är inget jag ångrar alls. De har båda varit framåt och motoriskt väldigt duktiga i tidig ålder.

• Billy och Jag
    4mychildren skrev 2010-08-25 15:31:34 följande:
    Japp vi har den ännu till vår son han har haft den sen sju månader ungefär han är nio idag. Han har alltid tyckt om att springa omkring med den. Fast nu när han kan krypa bra så är det roligare att krypa och ställa sig bakom gåstolen och putta den framför sig =)
    haha.. gulligt. :)

Min son har använt sin gåstol sen han var 4 månader ungefär.. Kanske var för tidigt? Men han har varit stabil hela tiden och har gillat det..
  • 4mychildren
    Lone Star State skrev 2010-08-25 15:33:22 följande:
    haha.. gulligt. :)

Min son har använt sin gåstol sen han var 4 månader ungefär.. Kanske var för tidigt? Men han har varit stabil hela tiden och har gillat det..
    Nej så länge han varit stabil och kan hantera stolen så är det inte för tidigt. Alla är ju olika och utvecklas olika. 
  • Rocktroll

Vi använde det till våran tjej från att hon var 3-4 mån för att hon var väldigt stadig och kunde hålla uppe huvudet redan på bb. Hon började gå vid 10 mån så inte sen i motoriken eller något sånt om någon oroar sig för det.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • BubbelBoom

Alice börjar bli för lång för sin gåstol nu, tyvärr. Hon älskar den och hänger med över trösklar och är så glad så. Hon kryper inte än. Ålar gör hon. Men om man håller henne i händerna så går hon riktigt bra och stabilt. Hon är 10 månader precis nu. Eftersom hon är så lång så går hon hela tiden i sin stol, kanske därför som hon går så bra när man håller henne i händerna, ingen aning.

• Dr Mupp

nej, har inte sett nått behov av en. Funderade ett tag på till yngsta som var lite sen och frustrerad över att han inte kom nånstans men innan vi hann fixa fram en så hade han lärt sig och krypa och problemert var ur världen.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Lalalong

Japp, det gör vi. Alva är drygt 7 månader nu och hon har använt den sen hon var 6 mån. En befrielse för henne och oss att det lilla kvicksilvret nu kan ta sig frammåt och vara lite mobil. Hon har oändligt mycket mer vilja än sin storasyster hade, är aldrig stilla mer än 10 sekunder utan vill att det ska vara full fart hela tiden och har ingen ro alls. Så att hon kan sitta i gåstolen 10-15 min någon gång om dagen tycker hon är helt fantastiskt så att hon faktiskt har lite styr på var hon kommer och vad som händer.
    Men man får akta sig, hon når banne mig huuur långt som helst när hon sitter i den, så det är numera rensat på allt vad bord och hyllor heter. Det behövde vi aldrig göra med hennes storasyster. Det är slut på lugnet helt enkelt...

Klara 060504, Alva 100117
  • BubbelBoom
    Lalalong skrev 2010-08-28 08:58:35 följande:
    Japp, det gör vi. Alva är drygt 7 månader nu och hon har använt den sen hon var 6 mån. En befrielse för henne och oss att det lilla kvicksilvret nu kan ta sig frammåt och vara lite mobil. Hon har oändligt mycket mer vilja än sin storasyster hade, är aldrig stilla mer än 10 sekunder utan vill att det ska vara full fart hela tiden och har ingen ro alls. Så att hon kan sitta i gåstolen 10-15 min någon gång om dagen tycker hon är helt fantastiskt så att hon faktiskt har lite styr på var hon kommer och vad som händer.
    Men man får akta sig, hon når banne mig huuur långt som helst när hon sitter i den, så det är numera rensat på allt vad bord och hyllor heter. Det behövde vi aldrig göra med hennes storasyster. Det är slut på lugnet helt enkelt...
    Haha känner igen de där! Alice susar förbi och knycker allt i sin väg! Fick tömma hela vardagsrummsfönstret på saker för att hon nådde både krukor och lampor! Men hon har ju kul så det kan jag inte ta ifrån henne, lättare att flytta undan saker:)
Svar på tråden Använder ni gåstol till ert barn?