varför får hon barn, men inte jag!?
Vet inte om jag satte tråden rätt... (orkar ni inte läsa hela texten så är frågan längst ner)
Har läst igenom lite trådar idag, och känner mig både förolämpad, och förvirrad.
Är ofriviilligt barnlös sen 2,5 år tillbaka. Är under utredning och i kö för ivf.
Läst en del trådar om andra försökande par, och några trådar om abort.
Det är en känslig fråga jag har, men jag dömer ingen, jag är bara nyfiken.
Är det fel av mig att bli arg/ledsen när någon gör abort? Är det fel av mig känna att "va fan då kunde ju vi fått det barnet istället..." ? Missförstå mig inte nu, jag anser att ALLA människor har rätt att bestämma över sin egen kropp, och ingen ska behöva tvingas in i ett föräldraskap, för det är varken rättvist mot föräldrarna eller barnet.
Så nu har jag klarlagt det, så frågor om det besvaras INTE av mig.
Jag vill bara veta, eftersom att många på FL ofta går in på barnlöshets-trådar och skriver att vi är själviska och bara bryr oss om vår egen situation, och att vi dömer kvinnor som inte vill behålla sina barn. Jag anser att jag har rätt att känna mig ledsen och arg när jag kämpar så hårt för att bli med barn, medans andra blir gravida för att dom inte skyddat sig, och sen gör flera aborter. Lika mkt rätt som den kvinnan har att göra abort, har jag rätt att bli ledsen.
Så nu vill jag ha ärliga svar, sockra inte svaren. Är det fel av oss barnlösa, att bli besvikna/ledsna/arga på er som kan få barn, som sen missbrukar det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-28 00:39
Ni som svarar, läsa gärna alla inlägg jag gjort innan ni spottar gift, men tack för att ni bara bekräftar min ts. :) Eftersom några av er har svårt för att antingen läsa eller att förstå så skriver jag det igen:
Det handlar inte om att kvinnor inte ska få välja att få göra abort, det handlar om att jag har rätt över att vara ledsen över min egen situaton, när andra har det lätt. Läs om allting jag skrivit, sen kan vi diskutera. Tack på förhand.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-28 18:37
Skriver det IGEN: ni som skriver "det ger dig inte rätt att förminska deras glädje" osv, kan läsa mina andra inlägg jag har gjort, så slipper jag upprepa mig om och om och om och om igen.....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-01 15:20
Snälla rara söta underbara människor. Om ni vill få svar från mig så begär jag faktiskt att ni läser allt jag skrivit först. Jag har redan upprepat mig gång på gång, jag får snart fnatt. Tråden handlar inte om abort. Jag är för abort. Gör tusen aborter om du vill. Det rör mig inte. Jag kan följa med och hålla dig i handen. Det handlar inte om det. Det handlar om att jag har rätt att bli ledsen över att andra som kan få barn, inte vill ha barnen,och att vi som vill få barn inte kan. Det är alltså situationen jag är ledsen över, inte på någon person. Jag är väldigt glad över mina vänners graviditeter, och jag stöttar mina vänner som gjort/ska göra abort. Har jag besvarat era frågor nu?
Jag orkar verkligen inte skriva det fler gånger till.