• Korp

Linfrön ska väl hjälpa magen?

Hela och blötlagda linfrön ska väl vara bra i förebyggande syfte mot förstoppning och ev. hjälpa till vid det också? Jag får motsatt effekt av de och blir extremt förstoppad, är det normalt? Har druckit de i förebyggande syfte, kan det bero på det?

Jag blötlägger hela linfrön i ett glas vatten över natten och dricker på morgonen. Efter ett glas kan det ta 2 dagar innan jag hamnar på toaletten, har inte haft problem med toabesöken innan jag började dricka fröna! Vad gör jag för fel? Skrikandes

• Svar på tråden Linfrön ska väl hjälpa magen?
  • k a t t a

Hur mycket linfrön tar du? Du ska inte äta mer än en msk/dag då de innehåller blåsyra som är ett gift.
    Du ska dricka rejält med vatten under dagen för att det ska ge effekt. 

• M C

Javisst, vill du bli hård i magen så kör på linfrön du.
    Kolla på nätet vilka effekter de har, finns en sajt som heter typ naturapoteket.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Korp

Jag tar 1-1½ msk/dag och dricker minst 2 liter vatten i övrigt, oftast upp mot 3 liter så jag förstår inte felet Rynkar på näsan

• Korp
    M C skrev 2010-08-25 15:53:59 följande:
    Javisst, vill du bli hård i magen så kör på linfrön du.
    Kolla på nätet vilka effekter de har, finns en sajt som heter typ naturapoteket.
    Så man BLIR hård i magen av det?! På baksidan av min förpackning står det att det kan förebygga förstoppning nämligen  Förvånad
Svar på tråden Linfrön ska väl hjälpa magen?