• Elsans

Jag färgade håret med en blond hårfärg, det blev ljusbrunt. Vill affären/tillverkaren veta det?

Häromdagen färgade jag håret med en blond hårfärg, Loreal. Istället för blondt blev håret ljusbrunt/råttfärgat. Jag hade i det exakt rätt tid och jag kollade att det stod rätt nummer på färgflaskan. Jag är rätt säker på att det blivit något fel då jag har gjort detta massor av gånger förr, dock inte med exakt denna sort. Jag var alltså rätt ljust blond innan detta och skulle ffa färga utväxten (ja, jag blev rätt förvånad när det var klart).

Är detta något Åhlens, som jag köpte den på, eller Loreal vill veta? Jag har inte kvar några förpackningar.

• Svar på tråden Jag färgade håret med en blond hårfärg, det blev ljusbrunt. Vill affären/tillverkaren veta det?
  • Jezamine

Du kan aldrig färga ett hår blont.

Avstängd tills vidare
  • Elsans
    Jezamine skrev 2010-08-25 20:46:32 följande:
    Du kan aldrig färga ett hår blont.
    Jasså? Jag har gjort det i över 10 år.
  • Jezamine
    Elsans skrev 2010-08-25 20:48:08 följande:
    Du ahr inte blekt det då?
    Avstängd tills vidare
  • MissLillan
    Elsans skrev 2010-08-25 20:48:08 följande:
    Klart men kan!!
  • Elsans
    Jezamine skrev 2010-08-25 20:48:31 följande:
    Du ahr inte blekt det då?
    Nej, färgat. Även hos frisör.
  • MissLillan

Hm tycker det är svårt att säga vad du ska göra... Är ju svårt att färga håret själv. Det blir ju inte som på förpackningen då du inte har samma underlag. Hade nog inte hört av mig till loreal. Utan hade nog känt att det är sånt man får räkna med. Hade ditt hår däremot blivit lila hade det ju varit "fel" färg i, då hade du kunnat höra av dig.

• Elsans
    MissLillan skrev 2010-08-25 20:53:44 följande:
    Hm tycker det är svårt att säga vad du ska göra... Är ju svårt att färga håret själv. Det blir ju inte som på förpackningen då du inte har samma underlag. Hade nog inte hört av mig till loreal. Utan hade nog känt att det är sånt man får räkna med. Hade ditt hår däremot blivit lila hade det ju varit "fel" färg i, då hade du kunnat höra av dig.
    Fast jag är väldigt säker på att har blivit något fel. Har somsagt färgat blondt i 10 år och det har aldrig blivit brunt förut. Tänkte mest om det kan ha blivit nåt tok med en hel leverans eller så kan det aksnek vara bra att säga till så inte fler åker på det men ska kanske bara skita i det då.
  • Jezamine
    Elsans skrev 2010-08-25 20:57:34 följande:
    Fast jag är väldigt säker på att har blivit något fel. Har somsagt färgat blondt i 10 år och det har aldrig blivit brunt förut. Tänkte mest om det kan ha blivit nåt tok med en hel leverans eller så kan det aksnek vara bra att säga till så inte fler åker på det men ska kanske bara skita i det då.
    Vad hade du för hårfärg innan du började? Inte mörk väl?
    Avstängd tills vidare
  • Lattemorsa

I trådstarten skriver du att håret blev ljusbrunt/råttfärgat. Du skriver också att du inte provat just denna färg förut.

Många färger i blonda toner blir just askiga/råttfärgade eller till och med åt det ljusbruna hållet (BRUN som färg blir det förvisso inte om det är en färg som går i det blonda spektrat). Många hemmafärger som kallas blond blir ofta mörkare än vad kunden först hade förväntat sig.

Jag tror inte det är nödvändigt att höra av sig till vare sig tillverkare eller återförsäljare, färgar man håret hemma är det en risk man tar att det inte blir bra/ förväntat resultat.

♥☆° Mamma till ljuvliga prinsessan E - 091208 °☆♥
  • Elsans
    Jezamine skrev 2010-08-25 20:59:15 följande:
    Vad hade du för hårfärg innan du började? Inte mörk väl?
    Nej, somsagt rätt ljust blond innan.
Svar på tråden Jag färgade håret med en blond hårfärg, det blev ljusbrunt. Vill affären/tillverkaren veta det?