FAN! Gravid igen, bebis 5 månader. Ungefär ett år mellan barnen, hur har du upplevt det?
Abort. Behålla. Abort. Behålla.
?????
Vet varken ut eller in. Vad är dina erfarenheter av ca ett år mellan barnen?
Abort. Behålla. Abort. Behålla.
?????
Vet varken ut eller in. Vad är dina erfarenheter av ca ett år mellan barnen?
Har 16mån mellan mina och jag tycker det är toppenkul. och don har så kul tillsammans och älskar varandra gränslöst.
Har 16 mån mellan min första och ångrar inte att jag behöll. Det är ingen dans på rosor bara men det är det väl aldrig? Väljer du att behålla så kommer du se att det kommer funka bra!
Glömde säga att jag har en femåring oxå....
Hmmm du har aldrig funderat att skydda dej?
Har 15,5 månad mellan mina. Vi ville ha tätt, tror att de kommer ha så kul ihop sen! Men just nu är det fruktansvärt jobbigt, för äldsta killen är 1,5 år nu och väldigt gnällig i skrikig. Det var jobbigare än vad jag trodde och emellanåt klarar jag bara inte av det, utan "flyr" hemmet, men förhoppningsvis får man tillbaka lite sen när de börjar leka ihop...
Heej 12 mån och 12 dagar mellan mina min minsta är nu 7 veckor. :)
Grattis till graviditeten! Klart du ska beålla, det är ju en hel människa du får!
Man kan ju inte gå och reklamera en människa.
Det är egentligen inte barnen jag är orolig över att inte orka med. Det är att gå hemma så länge, visst, vi delar lika men det blir ändå väääldigt många månder utan att jobba. Dessutom ekonomin. Får vi det att gå ihop? Boende? Storkillen som börjar skolan nästa år, hur blir det med två småsyskon som tar tid? Tankarna maler.
JA det är jobbigt men värt det. När min älsta sitter vid babysittern och tittar på den lilla.
Då skiner den lilla upp som en sol och skrattar ör fullt åt henne.
Och det är guld värt att se.
har nästan 15 mån mellan mina första barn, har gått hur bra som helst, sen kom barn numer 3 ca 21 mån senare......hade 3 blöjbarn samtidigt och även det gick utmärkt!!! Nu är de 2 stora barnen 8 och 9 år och dom har SÅN glädje av varandra trots att det är en flicka å en pojke!!! Om jag vore du så hade jag nog tänkt efter ordentligt å inte låta omgivningen påverka eratt beslut, det e bara ni som vet hur mycket ni orkar och om det är att behålla eller abort som gäller!!
Jag kan bara prata för mig själv. Mina första tre kom precis som i ditt läge, ts, dvs det blev 14 mån (rejält oplanderad grav) mellan tvåan och trean och ettan var då fem år. Alla avrådde för det skulle bli så jobbigt och jag oroade mig före, men allt kom på skam. Det var en fantastisk tid och tiden bara flög iväg. Det var lättare att vara hemma länge sammanhängande än flera kortare. Ingen svartsjuka heller, det var underbart att se de två småttingarna som hade så mycket glädje av varandra redan från start och fortfarande än i dag.
Men DU måste känna efter hur du/ni vill ha det, och även om du är beredd att ta att det kanske blir väldigt jobbigt en tid. Jag inser att det inte är lika lätt för alla som jag/vi hade det.