arkeologitjejen skrev 2010-08-26 13:42:23 följande:
Fina grejer, men till skillnad från Silverkatten06 så tycker jag att man kanske ska ha något som barnet har kvar när det blir större. Nu har du ju köpt denna present och den kommer säkerligen att uppskattas, men samtidigt blir det mer en present till föräldrarna än till barnet. Vi har massor av sådana sedan Linnea döptes och nu när nästa barn är på väg så funderar vi på hur vi ska göra? Hoppgungan hon fick är ju hennes doppresent och visst kan vi använda den nu, men kommer hon vilja ha den när hon får barn? Ska den sparas? Samma sak med kläder, matskålar, mjukdjur etc. Sedan fick hon även en fin ljusstake, en tavla, och lite andra mer traditionella saker i present som hon har användning av när hon blir större, tex smycken. Vissa av dessa används nu, medan andra ligger undanlagda åt henne och de känns ju mer som hennes än en numera noppig urtvättad och urvuxen body där vi vet att resåren inte kommer hålla i de ca 20 år tills hon har ett eget barn som skulle kunna ha den.
Inte alls till skillnad från mig. Jag håller med dig om att en dop-present bör vara nåt som "finns kvar". Men nu har TS redan köpt en present och det finns väl ingen anledning att klanka ner på den?
Däremot är jag smått allergisk mot de där silverramarna och bebisskorna i silver.
Ett smycke är ett trevligare alternativ kan jag tycka!