Inlägg från: Skogsstjärna |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärna

kattsand?

Jag använder Katty kattsand, det vanliga klumpbildande sorten till mina två katter, och det funkar hur bra som helst. Rensar varje dag, fyller på sand när det behövs och tömmer hela lådan efter 1-1 1/2 månad. Luktar aldrig något, och är lätt att ta bort klumparna. Tycker den är prisvärd, kostar ca 65 kr för 8 kilo.

Ett tips, om du inte redan har det är att skaffa en kattlåda med huv, det minskar lukten ytterligare och minskar också mängden sand som skvätts ut på golvet.

• Skogsstjärna
    kvinnan skrev 2010-08-27 00:38:06 följande:
    har använt miss cat men den luktade efter halva veckan så vi kunde inte ens vänta en hel veka innan vi bytte.
    rensa vad menar ni då? jag plockar ju bort bajset men kisset kan jag ju inte göra nåt åt det åker ju ner i sanden och blir kvar där.
    ja vi rengör lådan noga då vi byter sanden.
    han är inte kastrerad då han ju bara är 5 månader snart
    Köp en klumpbildande kattsand, det funkar mycket bättre eftersom urinen blidar klumpar som du plockar bort, det kommer att minska lukten mycket och du behöver inte alls byta sand lika ofta. Finns många olika sorter, t.ex. Katty kattsand som jag skrev om i inlägget ovan.
Svar på tråden kattsand?