• Sickan

Vid vilken ålder slutade era barn med "kvällsskrikandet"?

Ja, som rubriken lyder. Undrar om det är med kvällsskrikandet som med kolik, att det oftast slutar vid 3 månader.

• Svar på tråden Vid vilken ålder slutade era barn med "kvällsskrikandet"?
  • Hanna1978

Det går lite fram och tillbaka beroende på hur trött han är. Övertrött=gråt och gnäll. Om jag passar hans sovtider noga och lägger honom när han börjar visa trötthetssignaler gråter han inte alls. Runt 5-6 månader blev han riktigt stabil. Låg och pillade på sin nalle och "pratade" lite, rullade över på sidan och somnade helt själv. Är nog väldigt olika från barn till barn.

• lövet2

Vilket kvällsskrikande menar du? Du menar alltså inte kolik?

• Ragnar

Fick mina barn amma mycket på kvällarna hade vi inget kvällsskrik. Maratonamningarna på kvällarna däremot slutade vid 4 månader.

• Gasolina

Jag undra detsamma, min son har börjat vakna runt 02:00 och gråta helt hysteriskt. ibland går det snabbt över men ibland tar det en timme innan han lugnar ner sig...

• lövet2
    Ragnar skrev 2010-08-27 13:59:19 följande:
    Fick mina barn amma mycket på kvällarna hade vi inget kvällsskrik. Maratonamningarna på kvällarna däremot slutade vid 4 månader.
    Mina har slutat med maratonamningarna vid 2-4 månader.

• ozapoza

Min son slutade med det vid 4-5 månader men har börjat skrika och vägra lägga sig igen vid runt 9 månaders ålder. Hoppas att det går över igen.

• Melly
    Ragnar skrev 2010-08-27 13:59:19 följande:
    Samma här. Jag maratonammade i flera timmar i sträck om kvällarna och då så var dom lugna och nöjda Om jag försökte att amma mindre tätt då så blev det skrik direkt. Jag tror att dom behöver amma tätt på kvällarna för att det ger trygghet och då så kan dom bearbeta alla intryck från dagen medans dom är trygga och lugna vid bröstet.
  • Stor mamma

haha min mellandotter idag 3 år slutade inte skrika innan hon var 1½ år

• mariaheterjag

Vår lille slutade kvällskrika vid 3 mån. Nu (5 månader) kan han bli trött o gnälla ja, men man behöver inte gå runt och vagga vyssa som förut utan man kan uppehålla honom vid leksaker.

• hallonfamiljen

våran son gnäller jättemycket innan han ska somna och han är 7.5 månad.

• Tigrino

Vid 3,5 månad ungefär, han skrek pga magont eftersom han var känslig mot mjölk. Det började bli bättre vid 3 månader och sen gick det fort  
    Nu väntar vi på nästa period med skrik...

ozapoza skrev 2010-08-27 14:54:17 följande:
    Min son slutade med det vid 4-5 månader men har börjat skrika och vägra lägga sig igen vid runt 9 månaders ålder. Hoppas att det går över igen.
     Perfekt, då ska sambon vara hemma och jag jobba  
  • Sickan

Tack för era svar! Förstår naturligtvis att det är en fas och att det går över men var bara nyfiken att höra hur det har varit för andra.

• Bellini

Vi har nästan aldrig haft några kvällsskrik, kan räkna på fingrarna dem gånger dottern har skrikigt.

• frk Carlsson

vi har bara haft "kvällsoro" dvs vakenhet, ovilja att sova och mkt matande mellan typ 22-03 de 2-3 första levnadsveckorna. så var det med alla tre barnen.

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • tankar2009
    Bellini skrev 2010-08-28 10:37:41 följande:
    Vi har nästan aldrig haft några kvällsskrik, kan räkna på fingrarna dem gånger dottern har skrikigt.
    Men varför skriver du detta i denna tråd?? Då har du ju ingen erfarenhet av "kvällsskrikandet" och hjälper väl föga TS!?!
  • hannis

Det slutade så fort jag slutade med komjölk i min kost. Han var väl ca 4 veckor då.

• Songs from the wood

Sonen slutade skrika sig till sömns då han var cirka 10 månader kanske. Har haft jättekrångel med sömnen i allmänhet fram till 2 års ålder.

• längtar03

våran dotter skrev konstant ca 1 timme på kvällen /natten  nån gång mellan 22-01. Då var det bara att hålla ut.
    Det gick över när hon var ca 3 månader.  

Svar på tråden Vid vilken ålder slutade era barn med "kvällsskrikandet"?