Inlägg från: Hej och Hopp |Visa alla inlägg
  • Hej och Hopp

Docka asiatiskt utseende

Min dotter har den lilla asiatiska flickdockan som har blöja. Min systerdotter har en likadan och de är väldigt populära.

• Hej och Hopp
    Thi 08 skrev 2010-09-01 09:54:08 följande:
    Men kamma till digKyss

Det är väl inte så att hon MÅSTE ha en dock med asiatiskt utseende, man har väl f.ö oftast inte heller EN docka hemma. Jag har gjort det avvägningen att det inte finns ngn docka som är annat än blond på hennes dagis och då vore det bra att hon får ha en sådan docka hemma. Kanske köper en svart docka också när jag ändå är på gång. För det är så människor ser ut......OLIKA. Och dockor är en avspegling av vår verklighet.

Man kan ju diskutera allt från vilka kläder man köper till sina barn och vad de förmedlar. Bryr sig barnet? troligtvis inte en 2-åring iaf  När man går på ett helblont dagis kommer frågorna så småningom iaf, och då kan det väl ex vara lite pedagogiskt att förklara med hjälp av dockor. Tänker jag. 

OJ TACK för alla tips! Jag har nästan bestämt mig. Om den är dyr spelar inte så stor roll, man fyller bara 2 en gång i livet  
    Min dotter har en docka med asiatiskt utseende och en svart docka (som jag fick som barn)
Svar på tråden Docka asiatiskt utseende