Inlägg från: UmmAlina |Visa alla inlägg
  • UmmAlina

Islam

Varför skulle vi inte kunna rösta?
    Varför skulle vi inte kunna bli advokat, polis osv?

Det finns många muslimer som är advokater, det finns de som är poliser.
    Jag förstår inte vad du pratar om!

Dessutom måste vi följa lagarna i det land vi lever i

• UmmAlina
    amatullah skrev 2010-08-28 13:25:14 följande:
    Om GUD vill kommer jag inshAllah att besvara på dina frågor  så fort jag kan . Be om ursäkt för att du måste vänta men nu har jag inte mer tid
    InshaAllah. Jag vill definitivt höra dina svar på dessa frågor.
  • UmmAlina
    Rataxes skrev 2010-08-29 13:43:38 följande:
    Är TS ett troll som vill få islam att framstå som ännu sämre än vad det är? I så fall har du lyckats bra.
  • UmmAlina

Vi lever i ett religionsfritt land. Du kan utöva din religion här, men samtidigt ska du följa lagarna i landet.

Skulle det komma en lag om att alla måste bli t.ex. kristna, Ja då skulle alla vi andra med en annan religion tyvärr bli tvugna att flytta.

Muslimer kan gillar sharialagar, men så länge man inte lever i ett land med dessa lagar så får man helt enkelt anpassa sig efter landets lagar.

Angående att inte rösta
    Självklart ska man inte rösta om man t.ex. vill att SD ska komma in i Riksdagen, är det vad du vill?

• UmmAlina
    nur skrev 2010-08-29 15:11:43 följande:
    Tack syster det va bra förklarat!
    Tack!
  • UmmAlina
    nur skrev 2010-08-29 15:12:56 följande:
    Vi alla muslimer tycker inte samma som TS så får du tänka en gång till innan du gör upp om islam tack :))
    Nej precis! Det har du helt rätt i
  • UmmAlina
    MalinEddie skrev 2010-08-30 16:22:39 följande:
    Jag blev lite nyfiken på vad Madhab betyder?
    Lära, inriktning
  • UmmAlina
    Nami08 skrev 2010-09-01 01:13:21 följande:
    Men snälla du det handlar om etik och moral apropå den surah du ref till 16:36, man håller sig borta från det onda man är ansvarig för sina handlingar inför Gud.
    Hur vågar du anklaga till höger och vänster och komma med dina antydningar till shirk- det är en allvarlig anklagelse. Och framför allt är det inte DU som ska döma oss.
    Hur lever du då om jag får fråga? Du struntar alltså helt i svenska lagar eller. Man måste följa lagen i det land man lever och just nu i världen finns det iaf inget land som följer sharia helt ändå bara när det passar dem (som styr).
    Hur som helst så finns det om du råkat missa det 73 grupper inom islam (bara en visar sig ha rätt i slutändan) GUD vet vilka de är - inte du eller jag.
    MashaAllah!
    Mycket bra inlägg.
    Som du säger så är det inte vår uppgift att döma någon.

Men enligt TS har jag ingen kunskap, dömer hon mig då?
  • UmmAlina
    amatullah skrev 2010-09-02 07:28:38 följande:
    Att säga till ummAlina att hon är okunnig inom Islam är det mildaste som jag kunde säga till henne och det gäller även dig .

Tänk er att ni står nära Omar r.a  och säger framför honom att en Muslim kan vara domare , polis eller soldat i en icke troendes land  ? 

Ni två  har verkligen tur att ni inte levde på den tid
    Vad är det du säger?
    Du har ingen rätt att döma någon annan.

Vad vet du om kunskap?

Dessutom finns inget som heter TUR i islam. Då allt redan är bestämt av Allah (swt)
  • UmmAlina
    oOHalalOo skrev 2010-09-08 20:59:54 följande:
    Det är obehagligt med sånt här takfir-snack. Det är endast Allah (swt) som är vår Domare och han är Den som avgör vem som är vad..
    Helt rätt!
  • UmmAlina
    Nami08 skrev 2010-09-09 13:51:07 följande:
    Jaja amatullah du får skriva vad du vill men jag vet vem jag är och du är ingenting i jämförelese med Gud så du skrämmer inte mig med ditt snack, du tror väl ändå inte att du är profet astaghfirullah.
    Är det någon som vilseleder här så är det du.
    Det är du som inte har bevis, du kan slänga ur dig tusen aya från Koranen men om du tolkar dem som du vill är inte mitt problem.
    Du tar saker ur sitt sammanhang och väljer ut vad du tycker passar.
    Så vi komer ingen vart med diskussionen, Eid mubarak till dig ändå!
    MashaAllah...
  • UmmAlina
    Add3 skrev 2010-09-12 22:57:08 följande:
    Hehe, det gäller att ta 'talibaner' med en nypa salt.
    Hehe? Skulle detta vara ett skämt?
    Talibaner?
  • UmmAlina
    amatullah skrev 2010-09-13 18:36:06 följande:
    Erat Islam och våran Islam är inte samma . De som lärde er har fel och ni har fel .
    Vad säger du?

Vi pratade ju tidigare om att det endast är Allah som kan döma någon. NU gör du det igen. Du dömer andra.
    Vem säger att du har rätt? Vem säger att jag har rätt?

Allahu Alem....

Tänk till lite....
  • UmmAlina
    071001 skrev 2010-09-14 11:11:52 följande:
    Har inte läst hela långa tråden. Har en fråga:
    "Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss"
    Vad menas med det? Att ni inte lever efter Sveriges lagar och regler?
    Oavsett vart man lever så ska man följa landets lagar. Detta förutsatt att landet inte tvingar än att lämna sin religion.
  • UmmAlina
    amatullah skrev 2010-08-27 19:36:30 följande:
    Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .
    Rösta på det vars ondska är minst (al-albany.net)

Har ni sagt att det är tillåtet att rösta ?
    Ibn Uthaymin: Ja, om muslimernas röst rinner ut i sanden , kommer endast illasinnade människor sitta i riksdagen ( al-Qatariyyah 15)
Svar på tråden Islam