oOHalalOo skrev 2010-08-29 18:37:45 följande:
Se det som en jämförelse med att vi har regler och förordningar och rekommendationer i samhället. Att kalla det sjukt skulle då inte jag sträcka mig till, utan vi har det för att det ska vara till det bästa för individen självt och även samhället i stort. Skulle alla göra som de tycker skulle nog däremot samhället se bra sjukt ut, risken finns att kriminaliteten skulle ligga på topp.
Sen att skriva som du gör ha en fruktkorg på huvudet, tja det är ju inte speciellt intressant diskussion att ge sig in i, för inte verkar det som du vill ha en sådan, jag för min del uppfattar det bara som en dumt provokativt uttalande. Och såna behöver inte alltid läggas tid och vikt vid. Enligt min uppfattning.
Fast det kan du inte tycka är samma sak. Jag menar lagar finns och de har hela tiden förnyats osv. Lagar är för att ett samhälle ska funka. Att följa en skrift som "någon" har skrivit är i mina ögon löjligt!.
Den s.k guden kan ha varit vem som helst! Han kan ha lika väl skrivit att man ska ha enn fruktkorg på huvudet ist för en sjal. vem vet, om det hade stått så i koranen.
det kunde ju ha varit heligt för er eller hur? så nä jag tycker itne det är ett provokativt uttalande mer logisk för mig. för i koranen eller i biblen kunde de ha ståt vilken gojja som helst och folk går efter dessa böcker.