Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Islam

Är TS ett troll som vill få islam att framstå som ännu sämre än vad det är? I så fall har du lyckats bra.

I suffer, therefore I am...
  • Rataxes

Följdfråga till Systembolaget, är det OK att arbeta med spel och fläsk?

• Rataxes
    1337 skrev 2010-09-01 11:26:50 följande:
    Jag håller med dig om att muslimer inte skulle rösta i en islamisk utopi, då islam förespråkar teokrati och inte demokrati. Men Sverige är ju en demokrati, så här finns inga skägg med uppgiften att tolka hur gud vill att landet ska styras, så varför skulle inte muslimer få rösta i demokratier? 

Din man och svenska skattebetalare försörjer dig. Är det riktigt enligt islam?
    Ja, är det acceptabelt enligt islam att ta emot pengar från kafirer?
  • Rataxes
    amatullah skrev 2010-09-03 15:41:46 följande:

Att vara  Muslim och följa shariia i en icke troendes land innebär inte att man ska gå ut i samhälle och skapa kaos som det verkar att vissa tror .

Shariia lagen ger oss  uttrymme i vissa frågor där vi kan konsulteras och komma överenskommelse med icke troende .

Det gäller att veta vilka saker som vi får göra och saker som vi absolut får inte göra

Så shariia har ingenting emot om  att vi Muslimer kommer överens med icke troende vilka trafikregler ska vi ha .
    Det är klart att jag följer trafikregler .

Samma gäller när man tex söker jobb . Shariia ger  frihet att en Muslim  ska komma överens med sin  arbetsgivare hur många timmar vill man  jobba hos honom . Är man  överens att  jobba  8 timmar och för en viss betalning så gör man detta .

Vad ska man tänka på är om jobbet är halal eller haram .
    Vilka jobb är halal?
  • Rataxes
    oOHalalOo skrev 2010-09-04 17:41:51 följande:
    Vad jag vet så är även muslimer med och betalar in skatt? Du får det att låta som om muslimer inte deltar i arbetslivet eller ens som medborgare i Sverige, och därför kanske inte ska ha samma rättigheter som andra medborgare har? Ska vi avstå från våra rättigheter och bara ha skyldigheter?

Vi lever i samhället och bidrar till det i samma utsträckning som alla andra, och därför blir det helt fel att påstå att 'muslimer tar emot pengar från kafirer' som du påstår eller vill göra gällande.
    Sluta upp med att tolka in saker, vad som rör sig i ditt huvud och vilka fantasier du får av att läsa inlägget kan jag inte rå för. Missförstår du medvetet eller är du bara korkad?
Svar på tråden Islam