Inlägg från: final |Visa alla inlägg
  • final

Islam

Vad vill du åstadkomma ?
    Jag tror inte det är sant det du beskriver,
    Det är ingen som hindrar muslimer bli advokat eller bli anställd av rättväsandet.
    Jag såg själv muslimska bakgrund,jag såg också Polisen vill jätte gärna anställa folk med invandrar bakgrund och varför inte en muslim.
    Vill du bygga en muske,så var så goda ! I så fall du själv ska finansera kostnaden.
    ****Alla har rösträtt, om du inte har fått röst kort, så kan du ringa och de kommer att skicka på nytt.
    Jag är inte helt säkert, men jag tror man ska vara Svensk medborjare för att rösta.
    Jag skrev lite saker till din vän, det gäller även dig, här kommer kopian

Du leker med ord, du är en skicklig talare, retoriker.Mycket fina ord, och en bra fasad.
    Varför skriver du inte klar och tydlig vad din religion står för.
    * Att de som tror på Whbe är extrex fanatiker muslimer.
    * Dina predikat skulle passa bra i bl.a.Somalia , Sudan och Saud Arabien,
    där majoritet av befolkningen är inte läs kunniga,
    där folk inte får läsa andra böcker som ni har bestämd att folk ska läsa.

Du skriver bl.a. Ni märkerar tjuvens händer,.......
    På viket sätt då ?Är det med en färg eller ni hugger?

Jag såg bilder att sådana som ha tror som du hugger hanns häger hand,och hans höger fot,i Somalia.
    Har ni tänkt er, om nån hungrig som inte har pengar stjäl bröd, hur ska han försörja sig och sin familj resten av sitt liv ?
    Varför skriver du inte om t.ex. stening ,kvinlig omskärelse /skönsstymning som sker inom Islam? ( för de som är nyfikna vad det handlar om, så kan de googla ).
    Att kvinnor som anklagas / begår otrohet stenas tills död.
    Att kvinnor inte har ens chans att motbevisa.
    Att kvinnor får hälften arv.
    Att kvinnor kvinnors vittnesmål är ogiltig,och eller det ska vara minst två kvinnor för att vitnna om en sak.
    Att män får gifta sig med flera kvinnor,och inte kvinnor,
    Att män oavsätt sin ålder får gifta sig med mycket unga flikor. Det har "proften Mohammad" själv ha gjort när han var 53 år gammal gifte han sig med Aisha som var bara sex år gammal.

Något mera att du vill att jag ska berätta för dig ???

Försök inte leka med ord, du lurar dig själv, försök att förstå kritiken,
    Det spelar inga roll var du är uppvuxen,du är uppfostrad på det här sätet.

• final
    final skrev 2010-08-31 15:56:46 följande:
    Vad vill du åstadkomma ?
    Jag tror inte det är sant det du beskriver,
    Det är ingen som hindrar muslimer bli advokat eller bli anställd av rättväsandet.
    Jag såg själv muslimska bakgrund,jag såg också Polisen vill jätte gärna anställa folk med invandrar bakgrund och varför inte en muslim.
    Vill du bygga en muske,så var så goda ! I så fall du själv ska finansera kostnaden.
    ****Alla har rösträtt, om du inte har fått röst kort, så kan du ringa och de kommer att skicka på nytt.
    Jag är inte helt säkert, men jag tror man ska vara Svensk medborjare för att rösta.
    Jag skrev lite saker till din vän, det gäller även dig, här kommer kopian

Du leker med ord, du är en skicklig talare, retoriker.Mycket fina ord, och en bra fasad.
    Varför skriver du inte klar och tydlig vad din religion står för.
    * Att de som tror på Whbe är extrex fanatiker muslimer.
    * Dina predikat skulle passa bra i bl.a.Somalia , Sudan och Saud Arabien,
    där majoritet av befolkningen är inte läs kunniga,
    där folk inte får läsa andra böcker som ni har bestämd att folk ska läsa.

Du skriver bl.a. Ni märkerar tjuvens händer,.......
    På viket sätt då ?Är det med en färg eller ni hugger?

Jag såg bilder att sådana som ha tror som du hugger hanns häger hand,och hans höger fot,i Somalia.
    Har ni tänkt er, om nån hungrig som inte har pengar stjäl bröd, hur ska han försörja sig och sin familj resten av sitt liv ?
    Varför skriver du inte om t.ex. stening ,kvinlig omskärelse /skönsstymning som sker inom Islam? ( för de som är nyfikna vad det handlar om, så kan de googla ).
    Att kvinnor som anklagas / begår otrohet stenas tills död.
    Att kvinnor inte har ens chans att motbevisa.
    Att kvinnor får hälften arv.
    Att kvinnor kvinnors vittnesmål är ogiltig,och eller det ska vara minst två kvinnor för att vitnna om en sak.
    Att män får gifta sig med flera kvinnor,och inte kvinnor,
    Att män oavsätt sin ålder får gifta sig med mycket unga flikor. Det har "proften Mohammad" själv ha gjort när han var 53 år gammal gifte han sig med Aisha som var bara sex år gammal.

Något mera att du vill att jag ska berätta för dig ???

Försök inte leka med ord, du lurar dig själv, försök att förstå kritiken,
    Det spelar inga roll var du är uppvuxen,du är uppfostrad på det här sätet.
    Tillbaka till ditt ämne,

Jag hittade något som har med din religion och tro att göra,

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

så här människor ha blivit straffat /avrättad sedan lång tid tillbaka.
    Här kommer lite lag, ur religiones synvinkel, Stening i Bibeln  I Bibeln (Endast Gamla Testamentet) finns det ett flertal uppmaningar att stena. Ni skall vara helgade åt mig, ty jag, Herren, är helig, och jag har avskilt er från andra folk för att ni skall tillhöra mig. En man eller en kvinna som har en ande från en död eller en spådomsande i sig skall straffas med döden. Man skall stena dem, skulden för deras död är deras egen. (3 Mos 20:26-27) Herren talade till Mose: Mannen som förbannat skall föras utanför lägret. Alla som har hört orden skall lägga händerna på hans huvud, och hela menigheten skall stena honom. (3 Mos 24:13-14) Var och en som smädar Herrens namn skall straffas med döden, hela menigheten skall stena honom. Den som smädar Namnet, han må vara invandrare eller infödd, skall dödas. (3 Mos 24:16) Medan nu Israels barn var i öknen, ertappades en man med att samla ihop ved på sabbatsdagen. Och de som ertappade honom med att samla ihop ved förde honom inför Mose och Aron och hela menigheten. Och då det inte var bestämt vad som borde göras med honom, satte de honom i förvar. Och Herren sade till Mose: "Mannen skall straffas med döden. Hela menigheten skall stena honom utanför lägret." Då förde hela menigheten ut honom utanför lägret och stenade honom till döds, som Herren hade befallt Mose. (4 Mos 15:32-36) Om en son är trotsig och upprorisk och inte lyder sin far och mor, inte ens när de tuktat honom, skall de ta honom med sig och föra honom till de äldste i staden, till hemstadens port. De skall säga till stadens äldste: ”Det här är vår son, han är trotsig och upprorisk och lyder oss inte, han bara festar och super.” Då skall alla männen i staden stena honom till döds. Du skall utrota det onda ur folket. Hela Israels folk skall känna fruktan när de får höra talas om detta. (5 Mos 21:18-21) Men om anklagelsen är riktig och det inte finns något bevis på att flickan var oskuld, skall flickan hämtas ut från sin fars hus, och utanför dörren skall männen i staden stena henne till döds, eftersom hon genom att hora i sin fars hus har gjort vad som är en vettlöshet i Israel. Du skall utrota det onda ur folket. (5 Mos 22:20-21) Om en orörd flicka är trolovad med en man och en annan man träffar henne i staden och ligger med henne där, skall ni föra ut båda till stadsporten och stena dem till döds, flickan därför att hon inte ropade på hjälp inne i staden, och mannen därför att han lägrade en annans kvinna. Du skall utrota det onda ur folket. (5 Mos 22:23-24) Därför skall jag samla alla de älskare som har njutit din gunst, vare sig du tyckt om dem eller inte. Från alla håll skall jag samla dem, och jag skall blotta ditt sköte för dem, så att de ser dig i all din nakenhet. Jag skall döma dig som man dömer äktenskapsbryterskor och mörderskor. Du skall få känna av min vrede och min svartsjuka. Jag skall prisge dig åt dem, och de skall rasera din offerhöjd och jämna dina kullar med marken. De skall slita av dig kläderna och ta dina praktfulla smycken, tills du ligger där alldeles naken. De skall båda upp en skara mot dig, som skall stena dig och stycka dig med sina svärd och bränna ner dina hus. De skall verkställa domen över dig i många kvinnors åsyn. Jag skall göra slut på ditt horande, och du skall inte längre ge några gåvor. (Hes 16:37-41) Så säger Herren Gud: Båda upp en skara mot dem och utlämna dem åt skräck och plundring. Skaran skall stena dem och stympa dem med sina svärd, döda deras söner och döttrar och bränna ner deras hus. (Hes 23:46-47) Stening inom islam 

Ordet stening används inte i Koranen, men däremot finns det ett flertal hadither som beskriver hur Mohammed beordrar stening. Ett exempel:

When Ma'iz bin Malik came to the Prophet (in order to confess), the Prophet said to him, "Probably you have only kissed (the lady), or winked, or looked at her?" He said, "No, O Allah's Apostle!" The Prophet said, using no euphemism, "Did you have sexual intercourse with her?" The narrator added: At that, (i.e. after his confession) the Prophet ordered that he be stoned (to death). (Volym 8, Bok 82, Nummer 113) Ubada b. as-Samit reported: Allah’s Messenger (may peace be upon him) as saying: Receive (teaching) from me, receive (teaching) from me. Allah has ordained a way for those (women). When an unmarried male commits adultery with an unmarried female (they should receive) one hundred lashes and banishment for one year. And in case of married male committing adultery with a married female, they shall receive one hundred lashes and be stoned to death.”

(Sahih Muslim, Book 17: Number 4191

Stening förekommer också än i dag som avrättningsmetod i vissa muslimska länder. Den dömde kan befinna sig i en grop eller grävas ned till midjan i marken, allt för att den dömde inte skall ha möjlighet att undkomma. Kvinnor kan grävas ned djupare eftersom steningen som sådan annars skulle kunna leda till att brösten exponeras, vilket ses som ett problem.

Några exempel;

; 13-årig flicka stenades till döds – för att hon anmälde våldtäkt Aisha Ibrahim Duhulow, 13 år, stenades till döds inför tusentals människor.

Hennes brott var, enligt Amnesty International, att hon försökt anmäla en våldtäkt.

Flickans öde har upprört en hel värld.

Straffet anses vara ett av de grymmaste en människa kan få. Än värre blir det med tanke på flickans ringa ålder.

:::::::::::::::::::::::::::::::

Sju iranska kvinnor och två män är i Iran dömda till döden genom stening på grund av äktenskapsbrott, uppger Amnesty International. Tillfälligt stopp för sådana dödsstraff infördes i Iran 2002. Men i maj uppges en man och en kvinna ha blivit avrättade genom stening.

Bland de dömda finns kvinnor som misshandlats, tvingats till prostitution eller nekats skilsmässa.

Fyrabarnsmamman Ashraf Kalhori, 37, fängslades 2002 och har suttit i Evin-fängelset i Teheran sedan dess. Hon är dömd till döden genom stening.

• final

Du ser,du läser att många många reagerar det som du skriver, spelar inga roll vilka användarenamn du använder,folk reagerar ändå, folk är folk, du är du,med dina tankar och ditt sätt.

Läs det som folk skriver /svarar, Fösök ta in och åtminstående fundera en dag. Var tacksam över det att folk vissar andra vinklar och andra sätt att tänka.

Med sådana att du fosar bort frågan,ifråga satta frågan,sudda bort frågan,nonschalera ena och andra, du uppnå ingenstans.

Jag har personligen stor respekt för alla religion,och alla som tror på det, Men jag tillhör inte någon religion, Jag tillhör mig själv.
    Jag har valt att befria mig,från all sådana skitsnack, och jag ger det rådet till dig, befria dig,så kan du bli en hel klock människa.
    För att så länge din fot är fast i en musqe, så kommer du ingenstans.

Om du tror på koranen själv, Läs koranen på ditt språk,ett par gånger,och fundera jätte nogran, så kan du förstå att boken är Mohammads påhittade sagor och fantasier till sitt eget fördel.
    Innan du reagerar igen, läs koranen !! och sist inte minst ,Var sann mot dig själv !

• final
    nur skrev 2010-09-02 15:07:56 följande:
    Hör det du, du säger att du har respekt men ändå säger lite opassande ord!!! så skärpning, för vi tror ändå samma religion även om hon tolkar det på sitt sätt så vill jag inte att du säger sådana ord! Ha verkligen respekt o verkställd den när det gäller TACK!
    Hör du själv !!

Detta är ett forum, och inte ett privat blogg.det står skillnad.
    och jag skrev inte något opassande ord, det är ditt eget tolkning.
  • final

Ordet muslim betyder lyda,att du ska lyda, som en soldat.

Du kan inte hitta på egna ord och egna tolkningar av Koranen, fattar du inte ?

Det som det sker i en del muslimska länder, där Imamer och mulurna gör, de har inte hittat på det själva. De följer koranen, och de har inte följd Koranen helt och hållet, för att det står i Koranen ,att en muslim ska inte handla från icke muslim,

Den kött ,den bröd,den frukt,m.m som du äter, det är en icke muslim ha gjort. Det är alltså förbjudet att en muslim äta det. PUNKT.

Jag förstår mig inte på vad ni vill åstadkomma med dina kommentar, Hur orkar du ?

Har du en livstill som du själv tycker att det är bra, okej, spara den för dig själv.
    Men vill du övertygga andra att din livstill är mycket bra, att folk ska göra och förfölja det som du göra, då får du mot reaktion, det är det som ni inte tål.

Svar på tråden Islam