Inlägg från: Amiraty |Visa alla inlägg
  • Amiraty

Islam

Add3 skrev 2010-10-16 21:24:23 följande:
    Det kan ju vara intressant att veta att TS ansats inte är så oskyldig som den verkar om man känner till den bakomliggande verkliga synen på relationen med demokratiska värderingar (som hon ironiskt nog avnjuter). Det ställer ju hela trådstarten i ett nytt ljus. Men om man tar allt som det presenteras och inte tror att verkligheten är mer komplex så förstår jag att du förstår...
    Och hur många troende tror du representerar TS tolkning?
  • Amiraty
    Samsmamma skrev 2010-10-16 21:27:52 följande:
    Jag har bara en stilla undran... Om man då bryter mot svensk lag, gäller det inte er? Struntar du i det? Och vem blir det som dömer enligt shariia eftersom dessa regler inte gäller i Sverige enligt svensk lag?

Du får gärna följa shariia om du vill det, jag ifrågasätter inte det. Jag undrar bara hur detta funkar rent praktiskt?
    Hon har en helt felaktig uppfattning. Enligt Islam så MÅSTE vi följa de lagar i landet vi bor i.
  • Amiraty
    Samsmamma skrev 2010-10-16 21:39:49 följande:
    Men om man vill följa shariia då, vem är det som dömer i ett land som inte har det?
    Man följer sharia genom att följa lagen i det land man lever. Inte ett enda land här på jorden har riktiga sharia-lagar förresten, de har som "bäst" ett småplock av lite olika dela ur sharia.
  • Amiraty

Posh skrev 2010-10-19 15:11:16 följande:
    Nej?

Islam är för stening, lemlästning. Mord, invalidisering.
    Ge oss en källa på det tack. Verser från Koranen, att det inte bara är tillåtet utan påbjudet med de saker som du skrivit här.
  • Amiraty
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 19:02:55 följande:
    Och dessa 4 "vittnen" kan inte ljuga, så att hon blir oskyldigt stenad till döds?

Man KAN INTE ha ett så rätts-osäkert system när det gäller dödsstraff och lemlästningar.
    Jämför med en amerikansk jury. Är det också osäkert? Ja, men det finns inte så många andra sätt. Och enligt Islam måste det vara vittnen som är kända för sin trovärdighet, och inte någon part som kan ha ett intresse att se personen bli dömd, det bör vara utomstående utan någon som helst relation.
  • Amiraty
    Posh skrev 2010-10-19 21:29:58 följande:
    Det är tillåtet. Det påbjuds? Ja visst gör det det, det är ju guds egna ord. Det är guds egen lag som ska gälla alla muslimer.
    Som sagt, ge mig verserna där det står att mord, lemlästning, invalidisering och stening är påbjudet.
  • Amiraty
    oOHalalOo skrev 2010-10-21 17:06:13 följande:

Nu är jag inte alls med. Är Posh muslim? Var har det framkommit någonstans?

Nej, det är hon inte.
  • Amiraty
    Posh skrev 2010-10-22 12:27:06 följande:
    Ah, så den som läst islams  sk mänskliga rättigheter svarar automatiskt nej på den tydliga frågan som Nur fick?

Mao, läs islams "MR" och svara nej på frågan- Bryter islam emot FN´s mänskliga rättigheter?

Okej! Jag måste be Halal och Nur att styrka detta.

Då är det mycket konstigt att jag och alla andra som läst bådadera inte svarar nej på den frågan. Halal, du är fräck som ingen annan på detta forum, ja du har en konkurrent. Håll er till sakfrågan för i helvete, vem jag är, vad jag tror på är ingen business but mine och ingen av er har en blekaste aning. Det är pinsamt att läsa vissas inlägg.Vem är du? Jultomten? Bra.
    Du är en människa som konverterade för att sedan hoppa av. Är du muslim då? Hur? Du lämnade ju Islam. Eller har du kommit tillbaka igen? Konstigt att du skriver så mycket skit om Islam, Koranen osv då.
Svar på tråden Islam