amatullah skrev 2010-08-30 06:09:30 följande:
Ge mig bevis från heliga Koranen eller sunneh för dina påstående eftersom varken min eller din åsikt räknas inte som bevis inom Islam .
Ta det lite försiktigt när du pratar om Islam utan kunskap och frukta ALLAH !
ALLAH ,Subhanehu we Te´ala , ger oss order att vi ska hålla oss borta från tagut , att de är GUDs och våra fiender medan du säger det mottsatta !!!???
Hur vågar du människa säga att vi Muslimer ska lyda tagut genom att följa deras lagar när ALLAH förbjuder oss detta !?
[16:36]
Till varje samfund har Vi låtit ett sändebud komma [för att förkunna]: "Dyrka Gud och håll er borta från tagut "
Skall jag lyda danska , svenska , amerikanska eller andra lagar och deras regeringar som säger att GUDs lagar är barbariska !? De som hånar GUD , Islam och Muslimer ?
UmmAlina ,din tro och min tro är inte samma
När man blir Muslim dvs när man accepterar Islam , man förpliktar sig att enbart lyda ALLAH , Subhanehu we Te´ala och underkasta sig bara inför Honom och man gör detta genom shariia lagar .
Genom shariia lagar vi tar order från GUD . Muslim kan inte ta order samtidigt både från GUD och från någon annan .
Bevis från heliga Koranen ;
Allah , Subhanehu we Te´ala säger:
"Allah förlåter inte dem som sätter medhjälpare vid Hans sida (shirk)
men Han förlåter den Han vill hans mindre synder."
[an-Nisaa’ 4:48]
Ingen har väl tvingat dig att bo här?
Om landets lagar inte passar, så finns det gott om andra länder som har lagar mer passande din smak.
Sveriges lagar står över Allahs, liksom alla andra religioners lagar. Du kanske har missat det, men Sverige är ett sekulariserat land och vi har valt att religion är något som hör hemma i privatlivet. Vi har också kommit fram till att lagar skapade av människan är mycket bättre än lagar ihopskrivna av några snubbar i öknen för 1400 år sen.