Inlägg från: ViceGuy |Visa alla inlägg
  • ViceGuy

Islam

Jag tappar tron på att människor som du någonsin kommer kunna vara en del av samhället.

Forget Jesus. The stars died so that you could be here today. -Lawrence Krauss
  • ViceGuy
    amatullah skrev 2010-08-30 06:09:30 följande:
    Ge mig bevis från heliga  Koranen eller sunneh för dina påstående eftersom varken min eller din åsikt räknas inte som bevis inom Islam .

Ta det lite försiktigt när du pratar om Islam utan kunskap  och frukta ALLAH !

ALLAH ,Subhanehu we Te´ala , ger oss order att vi ska hålla oss borta från tagut , att de är GUDs och våra fiender  medan du säger det mottsatta !!!???

Hur vågar du  människa säga att vi Muslimer ska lyda tagut genom att följa deras lagar  när ALLAH förbjuder oss detta !?

[16:36] Till varje samfund har Vi låtit ett sändebud komma [för att förkunna]: "Dyrka Gud och håll er borta från tagut "

Skall jag lyda  danska , svenska , amerikanska  eller andra lagar  och deras regeringar  som säger att GUDs lagar är barbariska !? De som hånar GUD , Islam och Muslimer ? 

UmmAlina ,din tro och min tro är inte samma 

När man blir Muslim dvs när man accepterar Islam , man förpliktar sig att enbart lyda  ALLAH , Subhanehu we Te´ala  och underkasta sig bara inför Honom  och man gör detta genom shariia lagar .

Genom shariia lagar vi tar order från GUD  . Muslim kan inte ta order samtidigt både från GUD och från någon annan .

Bevis från heliga Koranen ;

Allah , Subhanehu we Te´ala säger:

"Allah förlåter inte dem som sätter medhjälpare vid Hans sida (shirk)
    men Han förlåter den Han vill hans mindre synder."
    [an-Nisaa’ 4:48]
    Ingen har väl tvingat dig att bo här?

Om landets lagar inte passar, så finns det gott om andra länder som har lagar mer passande din smak.

Sveriges lagar står över Allahs, liksom alla andra religioners lagar. Du kanske har missat det, men Sverige är ett sekulariserat land och vi har valt att religion är något som hör hemma i privatlivet. Vi har också kommit fram till att lagar skapade av människan är mycket bättre än lagar ihopskrivna av några snubbar i öknen för 1400 år sen.
  • ViceGuy
    nur skrev 2010-08-30 15:33:51 följande:
    Grattis du har "lyckats bra" representera islam, va det här du ville höra från sevnska folket;

ViceGuy skrev 2010-08-30 13:02:08 följande:
    "Om landets lagar inte passar, så finns det gott om andra länder som har lagar mer passande din smak.

Sveriges lagar står över Allahs, liksom alla andra religioners lagar. Du kanske har missat det, men Sverige är ett sekulariserat land och vi har valt att religion är något som hör hemma i privatlivet. Vi har också kommit fram till att lagar skapade av människan är mycket bättre än lagar ihopskrivna av några snubbar i öknen för 1400 år sen. "

Snälla håll klaffen nu, säg inget mer, islam är mer än bara förbjuda det o den andra o du ska inte försöka ge Fethva  själv du är ingen alim så bäst att du sköter dig o bry dig inte om andra vi muslimer vart vi ska jobba o hur vi ska bete oss! 
    Varför tar du åt dig?

Jag påpekade att landets lagar är de som gäller, och står över eventuella lagar från gud. Har du en annan uppfattning?

Skiter fullständigt i om det är Islam, Kristendom eller Buddhism som det gäller.
  • ViceGuy
    nur skrev 2010-08-30 15:33:51 följande:
    Snälla håll klaffen nu, säg inget mer, islam är mer än bara förbjuda det o den andra o du ska inte försöka ge Fethva  själv du är ingen alim så bäst att du sköter dig o bry dig inte om andra vi muslimer vart vi ska jobba o hur vi ska bete oss! 
    Förövrigt har jag inte sagt ett ord om hur ni ska leva eller vad ni ska jobba med, du lägger ord i min mun.

Dessutom är jag inte ett dugg rädd för hot från er muslimer när jag kritiserar er religion, till skillnad från många andra.
  • ViceGuy
    nur skrev 2010-08-30 16:04:35 följande:
    Det du sa är faktiskt rör min tro men jag tar inte åt mig, det va inte jag som påståt vissa saker! Han måste också se va som kan hända när man säger saker utan tänka på konsekvenserna det va det jag ville visa honom...

Så länge finns det religionfrihet i ett land så brya mig inte om hur landet styrs  men den dagen de tvingar mig det o den andra då gäller de utvandring helt enkelt...
    Kan du säga var nånstans i min text jag skrev något opassande? Var nånstans nämnde jag hur muslimer ska bete sig eller vad de ska jobba med?
  • ViceGuy
    nur skrev 2010-08-30 16:23:32 följande:
    Förlåt mig du verkligen har missförstått mig! det va inte dig jag menade utan det va "amatullah" som påstår massa saker... Du får gärna kritisera så länge har man respekt till varan så det löser sig :))
    Haha oj, ja jag missuppfattade det totalt :p

Eftersom du citerade mig trode jag det var riktat till mig, det var därför jag kliade mig lite i skallen ^^

Jag vet att de allra flesta muslimer är hederliga medborgare som gör sitt bästa här i världen precis som oss andra. Riktar alltid stark kritik till extremister, som jag skulle säga att TS är, oavsett religion eller politisk tillhörighet.
  • ViceGuy

Fan vad jobbigt det måste vara att vara religiös =/

Amatullah, försök uttryck dig med ord som vi icke-muslimer förstår utan att behöva göra research. Annars struntar man bara i att läsa inläggen.

• ViceGuy
    amatullah skrev 2010-09-07 21:48:49 följande:
    ViceGuy, jag  försöker verkligen  att göra mitt bästa så att ni icke Muslimer  förstår vad Islam  handlar om .

Det berör er också oerhört  mycket  eftersom Domedagen närmar sig . 

"Räkenskapens stund kommer allt närmare människorna, men de vänder sig likgiltigt bort .

Kor´anen  kapitel 21 vers 1
    Läbbigt, när är denna domedag?
    Den enda domedag jag garanterat vet kommer hända är om ca 4 miljarder år när solens bränsle tagit slut och solen expanderar till en röd jätte och slutligen slukar hela jorden. Rätt långt dit dock...
  • ViceGuy
    amatullah skrev 2010-09-08 14:19:55 följande:
        " De  frågar  dig om den Yttersta stunden och när den skall komma.

Säg: "Min Herre ensam har kunskap om detta. Han och ingen annan skall lyfta slöjan, när tiden är inne.

[Stundens] tyngd skall kännas i himlarna och på jorden. Och den skall komma över er utan förvarning.

De frågar dig, som om du efter ihärdigt sökande hade fått kunskap om detta. Säg: "Ingen har kunskap om denna [tidpunkt] utom Gud, men de flesta människor vet inte [varför den hålls hemlig]."

heliga Kor`anen kapitel 7 vers 187
    Random citat från diverse religiösa skrifter världen över imponerar inte på mig, eller någon annan som inte redan tillhör din religion.

För att jämföra:

Säg att en gammal grek kommer upp till dig och börjar rabbla en massa rappakalja om Zeus och Apollo, hade du tagit det som seriösa och bra argument?
  • ViceGuy
    amatullah skrev 2010-09-13 11:14:35 följande:
    Skall jag resonera som ni och säga ; a , nu är jag har och  nu ska jag följa deras lagar och regler ? 
    Skall jag göra detta  oavsett om det innebär kufr  genom att   dyrka deras  gudar / statyer ?
    Uhm, ja självklart ska du följa de lagar och regler som gäller där.

Det är svårt att "dyrka" gudar man inte ens tror på, ellerhur? Det är ingen som har bett dig att dyrka någon annan gud än den du själv valt. Men om ens självvalda tro inte går ihop med de lagar och regler som landet man bor i har, så är det tron som får anpassa sig, inte tvärtom.
    There are no theists in the hospital waiting room.
  • ViceGuy
    amatullah skrev 2010-09-13 18:36:06 följande:
    Jag har inte tolkat själv de verser utan jag tar kunskap om Islam från de lärda som  sheikh ibn Tejmijje , sheikh ibn Qajjim , sheikh Muhammed ibn Abdul Wahab .

Jag läser också böcker från sheikh abu Muhammed al Maqdisi som sitter i fängelse i Jordanien ,

från sheikh Shaykh Ahmad Ibn Hamad Al-Khaalidee som är i fängelse i Saudi Arabien , Shaykh Ali Ibn Khudayr Al-Khudayr  som sitter också i fängelse i Saudi Arabien .
    De sitter antagligen på kåken för att de är nötter av något slag.

Du kanske borde tänka om? Tror inte Allah har något emot att du lär dig leva med hans icke-troende barn i samförstånd och jämlikhet. Och har han det, så är det ingen gud värdig att följa.
    En gud med lägre moral än en människa förtjänar inte sin status.
    There are no theists in the hospital waiting room.
  • ViceGuy
    amatullah skrev 2010-11-24 17:35:35 följande:
    Jaså ? Är jag fanatiker bara för att jag brinner för min religion  ?
    svar ja.

sv.wikipedia.org/wiki/Fanatism
    There are more stars in the universe, then there are grains of sands in all of the beaches in the whole world.
Svar på tråden Islam