Posh skrev 2010-11-03 07:59:01 följande:
Men Rose, ta det lilla lilla lugna. Ska vi enligt ditt resonemang då påstå att iranier gillar att bli kallade shiiter?
Sluta.
Jag känner muslimer som inte har ett dugg emot att bli kallade wahabiter. Det är liksom snarare en komplimang för vissa.
Rent allmänt- det är sällan intressant att definiera vad andra är, eller hur de vill bli omtalade men när det är nödvändigt får man väl fatta att alla inte tycker lika. Hur svårt kan det vara?
Har aldrig hört att någon vill bli kallad wahabi. Du ser ju själv att till och med andra så kallade sunni-muslimer försöker få det till att ordet inte existerar. Det är mycket märkligt det du säger då dom själva ser ordet wahabi som en skällsord påhittad av just shiiter som dom så gärna vill bli av med.
Svar på din fråga. Ja, pappers-muslimer från Iran blir hellre kallad för shiit än sunni.
Jag har inga större problem att det finns andra som inte delar min syn på det hela. Det jag har svårt för är att vissa försöker få det till att Wahabier INTE existerar, att dom inte har en egen förvriden tolkning av Islam och att dom enligt vissa här på FL skulle rent av vara sunnier. Det håller jag inte med om och om någon säger att jag har fel så visst tänker jag stå på mig.