Inlägg från: Argo |Visa alla inlägg
  • Argo

Islam

Joppis skrev 2010-11-25 11:17:54 följande:
    Detta kanske är Amatullah.....

tv.expressen.se/nyheter/inrikes/1.2226760/har...

Nä, men inte helt otroligt att det är en bekant via samma moské i Göteborg.

Det här däremot ÄR signaturen amatullah. På riktigt:

">

*1:20 in i klippet*
  • Argo
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 20:12:59 följande:
    OK, vi tar det som ett hot. Dina hotfulla uttalanden kan resultera i en riktig polisanmälan. Vill du det?
    Ifall du missade den förra tråden så är det nog som så att amatullah inte bryr sig särskilt mycket om saken. Hon är nämligen redan dömd i domstol för mordhot på Lars Vilks och verkar inte ha några planer på att släppa frågan.

Det är låga odds på att SÄPO har koll på personen i fråga och att allt som skrivs här kontrolleras och rapporteras vidare.

Nätet ÄR fascinerande. Du kan möta vem som helst här.
  • Argo
    Joppis skrev 2010-11-25 12:20:55 följande:
    Ja jävlar du! Det måste vara hon ju!
    Ja, det där är den person du "slänger käft" med här på FL just nu. Hon släppte den infon i förra tråden om Lars Vilks.

Jag trodde fler hade koll på detta för det var en ganska livlig tråd?!
  • Argo
    Joppis skrev 2010-11-25 12:30:34 följande:
    Och såna går lösa i Sverige?
    Ja. Tillsammans med kanske några hundra till med samma inställning till Sverige, svenskar, kristna, Lars Vilks osv. Vi får väl utgå från att SÄPO tycker att de har tillräcklig kontroll på dem?
  • Argo
    amatullah skrev 2010-11-24 14:47:26 följande:
    InshaAllah så fort får vi möjlighet att flytta då gör vi det .
    En enkelbiljett till mellanöstern går på under 10.000 kronor.

En bussresa hem till Balkan är ännu billigare.

Så, vad är det som hindrar?

*iom att du nu har ett sådant våldsamt problem med det svenska och västerländska samhället.*
  • Argo
    Träskon skrev 2010-11-25 13:13:45 följande:
    Håller med,  har skumläst lite i tråden och det känns inte trovärdigt. Jag har kommit på mig själv att tänka att för att vara muslim så verkar TS inte riktigt ha koll på islam, informationen om islam för oss okunniga är väldigt vag, sedan dessa haranger o annat typ "amerikansk actionrulle" - det känns fejk.  (Jag har inte läst hela tråden iof.)

Men inte vet jag, postaren kanske är helsnurrig bara? People are strange och många "personliga motiv"  har maskerats med religionens hjälp.
    Jodå. Amatullah är på riktigt. Helt och fullt. Just som hon skriver här.

Känns det fejk?

I förra tråden fanns det också en person som envisades med att tro att det var en SD:are som retades med folk. Hon gav dock upp sin argumentation allt eftersom amatullah erkände fler och fler av de länkar som kom fram när man googlade henne. Googla själv vet ja'! Amatullah + Vilks är en bra början.

Alltså, man må ha sin tro och sin övertygelse och önskan om vad som är vad i den här välden, men någon slags begränsning på de konspirationsteorierna som behövs för att man fortfarande ska kunna behålla sin världsbild måste man ändå kunna sätta.

Om någon ändå tvivlar, en enkel fråga: det finns muslimer i Sverige som agerar och resonerar som amatullah. De har dömts för det i domstol. Varför skulle inte en sådan person kunna logga in  på FL för att missionera?
  • Argo
    amatullah skrev 2010-11-25 13:16:40 följande:
    Aha , så fort man tycker annorlunda ska man bli utkastat  ur Sverige ?

Så fort man   hör saker som passar inte i   öron vi muslimer ska bli deporterade ?

Den enda som binder mig med Sverige är min familj som delar inte mina åsikter .
    Hahaha!

"Så fort man tycker annorlunda ...", åh nutti-plutti då!

Du vill utnyttja det svenska skyddet i form av religions- och yttrandefrihet för att få utöva din variant av islam.

Samtidigt vill du skära halsen av Lars Vilks för att han utnyttjar sin del av precis samma yttrandefrihet och du hotar altl och alla som inte ställer upp på dina religösa regler om vem som får göra vad och inte.

Det var du som sa att du vill lämna landet så fort som möjligt. Jag frågade vad det var som hindrade.

Det verkliga svaret på den frågan är givetvis att det är ganska bekvämt och enkelt för dig att stanna kvar här, istället för att flytta till ett muslimskt land, så du kan fortsätta att bete dig som du vill - mer eller mindre oavsett vad du utsätter andra för.
Svar på tråden Islam