Träskon skrev 2010-11-25 13:13:45 följande:
Håller med, har skumläst lite i tråden och det känns inte trovärdigt. Jag har kommit på mig själv att tänka att för att vara muslim så verkar TS inte riktigt ha koll på islam, informationen om islam för oss okunniga är väldigt vag, sedan dessa haranger o annat typ "amerikansk actionrulle" - det känns fejk. (Jag har inte läst hela tråden iof.)
Men inte vet jag, postaren kanske är helsnurrig bara? People are strange och många "personliga motiv" har maskerats med religionens hjälp.
Jodå. Amatullah är på riktigt. Helt och fullt. Just som hon skriver här.
Känns det fejk?
I förra tråden fanns det också en person som envisades med att tro att det var en SD:are som retades med folk. Hon gav dock upp sin argumentation allt eftersom amatullah erkände fler och fler av de länkar som kom fram när man googlade henne. Googla själv vet ja'! Amatullah + Vilks är en bra början.
Alltså, man må ha sin tro och sin övertygelse och önskan om vad som är vad i den här välden, men någon slags begränsning på de konspirationsteorierna som behövs för att man fortfarande ska kunna behålla sin världsbild måste man ändå kunna sätta.
Om någon ändå tvivlar, en enkel fråga: det finns muslimer i Sverige som agerar och resonerar som amatullah. De har dömts för det i domstol. Varför skulle inte en sådan person kunna logga in på FL för att missionera?