Inlägg från: Trötter |Visa alla inlägg
  • Trötter

Islam

MiScHoOo skrev 2010-11-27 01:46:43 följande:
    det jag pratade om sena kvällar, tillbaka till förtryck, misshandel så har det inget med religion att göra, det är människan i sig. Man ska vara en bra muslim med bra förbild. Jag menade inte att trycka ner eller tro att jag är bättre än någon annan. Jag menade om sena kvällar, om tjejerna inte gick ensama på kvällerna, blir fulla och inte klarar av att försvagar sig, du tycker det är en frihet jag tycker det är en trygghet att vi inte utsätter oss för något. I Koranen finns det massa trygghet och förebyggande syfte. Jag tycker om alla svenskar och angriper ingen för sin tro eller åsikter Och era frihet men vi måste sluta med att lägga religion i allt.
    WTF. Om en kvinna blir våldtagen, kristen eller muslim eller ateist, dag eller nattetid, så är det för helvete inte HENNES fel!!! Det är mannen som våldtar! Därmed basta! Oavsett hans religiösa tillhörighet eller annat oviktigt skit. den man som våldtar frågar inte tjejen först vilken religion hon bekänner sig till, och om du inte var informerad om det så sker det våldtäkter alla tider på dygnet!
  • Trötter
    MiScHoOo skrev 2010-11-27 22:40:22 följande:
    Nu missuppfattar ni mig, eller jag har svårt att förmedla vad att jag har att säga angående våldtäkt. Ni ska inte ta ordet utan meningen. Det är hemskt att bli det och önskar ingen i hela världen att bli det. Nu pratade jag om en "normal" muslimsk kvinna som avstår att gå ut sena kvällar, så som på disco osv. En trygghet som finns inom vår religion. Det är inte kvinnornas fel, det är fel på några män, men varför ska jag utsätta mig för det? Om jag nu absolut måste gå ska kan några hjälpa mig fram och tillbaka. Och om ni nu inte fattar vad jag menar så ger jag upp. Jag hångar ingen som har blivit det eller önskar ingen heller, men många uttsätter sig för fara. Gå i grupper istället.
    Men vad i helvete är det du menar nu då? Att alla män är potentiella våltäktsmän och har denna drift inom sig, och det kan slå till när som hellst om han får syn på en kvinna utan eskort av en grupp?
    Du menar alltså att vi skall acceptera att män måste ju ha rätt att sätta på den har lust med om hon är ebsam, så för att vara "duktig" tjej själv och inte tas för en hora, så bör man aldrig vistas ensam...
    Det är ju just sånna resonemang som gör att man vill kröäkas på de som kallar detta islam eller religion.
    Patetiskt!
Svar på tråden Islam