Islam
Jag fattar inte varför ni ska alltid ta in religion i alla dessa trådar...
Jag är muslim elhamdolillah. kanske svag att ta på mig slöja... Jag ber elhamdolillah, lever bland svenskar, jobbar osv.
Min religion är min frihet, Jag försöker att tolka min religion till svenska folket på ett väldigt enkelt sätt som tex varför vi fastar. Ett väldigt enkelt svar förutom hela historien med profeten mohammad så är det för att vi ska känna med folk som svälter. En månad av 12 månader kan vi uppleva en liten känsla vad dem lever år in och år ut. Detta är ett ex och jag har fått kommentarer att det är stark av oss som tänker på dem, även muslimer gör fel. Jag borde tänka på dem dygnet runt och inte en månad men livet går fort och man glömmer och ramadan kommer och samma vissa igen, vi borde förbättra oss.
Jag är stolt för min religion elhamdolillah, vi lever i sverige, man ska rösta inom islam, man ska bli advokat, polis. Man ska leva efter lagar i det land man befinner sig i. Man ska vissa det bästa med islam, men tyvärr många idoter som tar nytta av det. Det senaste hedersmordet, där syskonen tar avstånd ifrån pappan och han vill komma undan och lägger det på islam.
Islam är inte vad ni läser om i tidingar, Islam är inte strängt som vissa vill förklara. Min religion är enkel och att man ska följa lagen så gott det går. Ska ta ett annat ex. Kanske ni svenskar säger frihet, men min religion säger trygghet. Hur många tjejer som har blivit våldtagna sena kvällar, varför har ingen muslimsk kvinna blivit det. Nej, vi vågar anmäla om det skulle hända, men nej vi går inte ut sena kvällar, vi ligger troligtvis i sängarna då.
De som står i koranen är en vägledning genom livet, ett sätt att leva. Angående terrorister, så läste jag någonstans att dessa tolkar det som dem vill, vänder koranen till jehad och våld, det är deras vinning. Islam är mycket fin religion och många svenskar har blivit muslimer och lever till och med bättre än mig.
Sluta upp med alla dessa trådar, er religion är ert och min religion är min. Ett litet ord blir fel och vi ger ett fel budskap av vår religion. Nu har alla get olika åsikter, vet ni varför?! Vi kommer ifrån olika håll där vi tolkar islam olika och detsamma gäller kultur.
Sina folk vissa vill smutskasta oss, vill trycka ner oss för att dem tror att dem vet bättre. Vi bidrar med detta om vi håller på att lägga in sådana inlägg