Inlägg från: StinaFia |Visa alla inlägg
  • StinaFia

Islam

amatullah skrev 2010-09-04 07:31:41 följande:
    [4:48] GUD förlåter  inte dem som sätter medhjälpare vid Hans sida, men Han förlåter den Han vill hans mindre synder; den som sätter medhjälpare vid Guds sida har sannerligen gjort sig skyldig till en oerhörd synd.

[5:72] Gud utestänger den från paradiset som sätter medhjälpare vid Guds sida och Elden skall bli hans sista hemvist. För [dessa] syndare finns ingen hjälpare   ( 5, 72 )

Ödmjukt ber jag Allah Subhnaehu we Te´ala att Han ska leda ditt hjärta och våra  alla andras till Hans   sanna tro , ameen

hur blir det då med dem som tex lever enligt vad en viss iman säger? ska inte en rättrogen muslim följa koranen och enbart koranen?

jag förstår inte detta; om gud påbjudit att enbart lyssna till honom och ingen annan, varför behövs då "tolkar" som tex iman, och hur kan detta vara tillåtet?

• StinaFia
    amatullah skrev 2010-09-16 21:14:41 följande:
    När jag ansökte om den svenska medborgarskapet  då ville jag bara ha tillstånd att kunna bo och jobba  här. 

Jag har inte ljugit  men det kan hända att jag inte förstått  vad ni förväntar er av era nya medborgare .

Om det va så som du säger då skulle jag aldrig ta eran medborgarskap . Det va dåligt av dig att anklaga mig att jag har ljugit

Jag kan avsäga mig från det svenska medborgarskapet  men i mina ögon det är bara papper som ger mig vistelse här . 

Men hur ska ni göra med svenska revetiter , dvs Muslimer som är svenskar ? 

Skall ni också ta ifrån deras svensk medborgarskap ?   
    tillstånd att bo och jobba kan du ha utan att vara svensk medborgare.

nu då du vet vad du som svensk medborgare lovar kan det vara läge att ta ställning till om du ska avsäga dig medborgarskapet eller ifall du ska följa lagen. det är ju nämligen inte bara ett papper utan det handlar om att ingå i det svenska samhället (och då också följa den lag vi medborgare gemensamt utarbetat).

huruvida folk i allmänhet tror ditten eller datten lägger jag mig inte i, vilket förövrigt också är en svensk lag (som även du ska respektera!)
Svar på tråden Islam