Inlägg från: Rikard |Visa alla inlägg
  • Rikard

Islam

Jaså, muslimer har rätt att välja vilka lagar de ska följa när de bor i Sverige!
    Du har ju själv tillämpat den principen, Amatullah, när du blev dömd för att ha mordhotat Lars Vilks. Du vägrade betala böterna. Innebar inte ditt hot mot Vilks, där du skrev att han skulle slaktas, att du försökte få en svensk att anpassa sig till din sharialag?
    Kan man tänka sig att tjuvar och mördare också får välja vilka lagar de vill följa?
    Jag ska fundera på om det finns några lagar jag inte har lust att följa.

• Rikard

Posh: Min erfarenhet från andra trådar är att man inte kan diskutera med henne oavsett om hon har stängt butiken eller inte. Amatullah är den mest extremistiska person jag någonsin försökt föra ett samtal med.

• Rikard
    Add3 skrev 2010-10-20 00:16:11 följande:
    Kan man säga att Muslimer i regel är mer bokstavstroende än 'svenska' kristna? Det är en uppfattning jag fått efter att ha träffat en del från båda religioner och definitivt av de jag diskuterat med på FL.
    Ett problem är att de som uttalar sig å Islams vägnar ofta är de mest troende, mest engagerade och mest extrema. Det finns fullt av vardagsmuslimer i världen, som är troende, men som - precis som de flesta kristna - inte bryr sig om alla dumheter som står i skriften. Det är lite som om man skulle låta valfri Knutby-predikant eller Jehovas vittne agera talesperson för vad som är kristendom.

Men till viss del delar jag din uppfattning. Det verkar finnas fler muslimer än kristna som är bokstavstroende.
  • Rikard
    Lark skrev 2021-03-16 14:58:28 följande:
    Gammal tråd... men intressant ämne.
    Missförstånd ang Islam? 

Du har inga planer på att ta över Sverige och tycker inte att vi behöver anpassa oss efter er?
    Ni lever efter Sharialagen oavsett var ni kommer eller bor och det är den enda gällande för er.

Redan här stöter du på ett STORT problem eftersom du talar mot dig själv!

Som rättrogen muslim måste du följa Koranen, Sharialagen och Hadither.
    Det är ej diskuterbart för en riktig muslim.

I Sharialagen, Reliance of the Traveller, o9.8-9, läser vi följande om Jihad:
    Kalifen för krig mot judar, kristna och zoroastrer (N: under förutsättning att han först har inviterat dem att gå in under islam i tro och utövande, och om de inte vill detta, då har inbjudit dem att gå in i islams sociala system genom att betala skatten för icke-muslimer (jizya. def:o11.4 [se uppslagsordet Dhimmi]) ? vilkens innebörd är att de skall betala den, inte pengarna i sig självt [dvs pengarna i sig är inte det väsentliga, utan avsikten med jizya är i första hand att förödmjuka kristna och judar] ? samtidigt som de blir kvar i sina ursprungliga religioner) (O: och kriget fortsätter) tills de blir muslimer eller betalar skatten för icke-muslimer (O: i enlighet med Allah den allra Högstes ord). [N och O står för kommentarer från två muslimska, religiösa auktoriteter; sheik Nuh 'Ali Salman respektive Umar Barakat]
    Kalifen strider mot alla andra folk tills de blir muslimer.anställd av Ahmad ibn Naqib al-Misri 

I Hadith enligt Bukhari, Vol 1, Bok 2, nr 26 så läser vi följande:
    Berättade Ibn 'Umar:
    Allahs apostel tillfrågades, "Vilken är den främsta handlingen?" Han svarade, "Att tro på Allah och hans apostel (Muhammed)." Frågeställaren undrade då, "Vad är nästa (i godhet)?" Han [dvs Muhammed] svarade, "Att delta i jihad (religiöst krig) för Allahs skull." 

Inget problem alltså?
    Några av de som skriver i denna tråd var mycket aktiva för några år sedan och framförde extrema islamistiska åsikter och är (förhoppningsvis) inte representativa för muslimer i allmänhet.

Trådstartaren Amatullah är den kvinna som dömts för att ha hotat Lars Vilks.
    oOHalalOo har upprepade gånger försvarat dödsstraff för dem som lämnar islam och förespråkar inskränkningar av yttrandefriheten när det gäller uttalanden om just islam. 

De verkar dock inte varit aktiva på mycket länge, men det kan vara bra att ha i bakhuvudet vilka de är om de skulle svara.
Svar på tråden Islam