• nur

Islam

ne men va bra att du inte värkställer dina lag med egna händer men om en sharia lag koliderar med svesnka lag och du blir skyldig t.ex att man får inte betala sociala avgifter och skatt om man är strikt som du då måste man jobba svart, enligt svensk lag blir du återbetallningsskylldig o enlig sharia får du inte betala, VA GÖR DU DÅ?

Om du råkar göra en brott som du krossar nåns bilruta skall du skickas till saudiarabien eller va det nu du kommer i från för att ha en sharia dumstol eller ska mollor samlas o skriva böter till dig?

Jag tycker verkligen att du är lite out of line!

• nur
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-09-16 10:18:19 följande:
    Ursäkta om jag spammar tråden men det finns alltid något man vill kommentera.

"2 )  enligt shariia är det tillåtet att  fly till ett icke troendes land och söka skydd där . Bevis för detta är när sahaba r.a. flydde till Abesinien  så jag har inte handlat efter taguts lagar utan shariia " 

Det finns ingen skillnad. Den islamiska shariah utövades inte i Abessinien, ändå kunde muslimerna bo där och även följa landets lagar.  Nu kommer du att säga "nej det gjorde de inte". I detta fall måste du lägga fram bevis på det, att muslimerna inte följde lagarna där. 

Jag blir inte skrämd av dina åsikter för jag vet att såna muslimer som dig inte gör något dumt fast ni har missvisande åsikter som låter för extrema för de som inte har kunskap.  De som verkligen skrämmer mig är de muslimer som kallar sig för liberala eller sekulära för de har förvirrade tankesätt och mentalitet. De verkar vara benägna att förändras från att vara toleranta till att vara farliga för deras utgångsläge handlar om att hyckla. Seriositet är inte deras egenskap. 
    Elhamdulillah bror! du verkligen blev tolk för mina funderingar ville skriva dock varken hade ork eller tid, du har skrivit och förklarat så bra så hoppas att andra som är förvirrade kan också fatta! Jag känner turkar som bor i sverige som är strikta muslimer åkte till turkiet enbart att rösta, här i sverige känner jag många strikta muslimer  som ska rösta osv. Jag kan förstå Amatullah hon följer koranen bokstavligen men hon missar en sak att koranen är inte bara svart o vit utan finns massa färger med sina tusen nuanser, hennes väg är väl en av de men ändå tycker jag att hon ska inte försöka övertya mig o massa andra att hennes sätt är det ända rätta vägen... Hur som helst må Allah ge sin fred oss alla människor på jorden!
  • nur

Om vi inte röstar en parti som skonar oss muslimer kan komma SD på styrelsen då kan du glömma att sitta i sverige och kan skriva på FL utan du åker ut näsan före dig! Snälla du hela tiden säger du att vi ska öppna ögonen men kanske du ska lyfta upp din niqap o se lite omkring dig för du är bara fokuserat på enbart dig dig dig o kring dig... Så funkar det i verkligheten läs istället andras fetwa för att ha "second opinion" fastna inte bara med en! du säger ju att man ska lysna de som ger fetwa men de ska vara troende hur vet du att de som har talat om de här är rätt, kan inte du bara läsa på bara skoj skull lite annat? Om du är övertygat med det du har redan nu du kommer ju inte ändras! men tänk om.....

• nur
    Add3 skrev 2010-09-16 22:33:12 följande:
    Jag tror du försöker prata med en vägg.. Flört
    Jupp o hon gick, synd!!!  hoppas verkligen verkligen att hon inser nån dag vad jag ville säga...För hon är en god människa verkade som....
  • nur
    Add3 skrev 2010-09-16 22:59:46 följande:
    Du kanske är mer perceptiv än vad jag är...
    ...framför allt obotlig optimist Skrattande
  • nur
    Nami08 skrev 2010-09-17 00:38:25 följande:
    Synd att det blev såhär, tråkigt att man inte kan respektera varandras tro...hoppas jag inte var för hård eller sagt något elakt :(
    Soligdet tror jag inte att du var hård eller elak syster! Hon vill väl känner jag men ändå hon gav inte chans till oss men inshaallah det blir bra ändå, alla har olika tolkningar framför allt uppfattningar om saker o ting så om hon trivs med det livet hon har så hon får väl fortsätta leva så...Himmeln är sju nivåer och takwa är också väl olika så vi kan inte ha samma takwa... Inshaallah Allah kerim vi alla blir ändå bra muslimer o människa oavsett hur vi ser på saken bara om vi inte gör shirk medvetet o tar hak....
    {#emotions_dlg.flower}
  • nur
    Nami08 skrev 2010-09-17 01:08:55 följande:
    Amin till det kära syster, det är fint att du alltid är så positiv och glad , mashaAllah, :)
    :)) Livet är kort att gå omkring o sura, "det är sadaka att göra sin syster glad genom att le mot henne" har sagt Hz Muhammed SAV vilket är min livsfilosofi...sen är det mkt viktigt att man inte kritiserar nogån för Hz Muhammed SAV sagt att "om nån kritiserar någon kommer inte att dö för än att uppleva det samma sak som han/hon kritiserat" oj mamma mia därför ska man alltid vara positiv och tänka god inshallah :))Solig
  • nur
    Add3 skrev 2010-10-16 21:24:23 följande:
    Det kan ju vara intressant att veta att TS ansats inte är så oskyldig som den verkar om man känner till den bakomliggande verkliga synen på relationen med demokratiska värderingar (som hon ironiskt nog avnjuter). Det ställer ju hela trådstarten i ett nytt ljus. Men om man tar allt som det presenteras och inte tror att verkligheten är mer komplex så förstår jag att du förstår...
    intressant, njaaaa finns alltid extrem fall i alla grupper, samhälle eller u name it, men du menar inte den kvinnan är samma som TS? jag förstår inte vad vill du komma med länken, ja hon hotar honom  med att slakta o döda osv. ja och? det väl inget nytt...om jag träffade honom så jag hade sagt att han är en ond männsika och betjännar jävulen o de som betjenar djävulen ska hamma i helvete... men fortfarande vet inte va du vill åstadkomma...
  • nur
    Add3 skrev 2010-10-16 23:39:05 följande:
    Jaha, jaha, du är av samma skrot och korn då eller?

Då förstår jag att du absolut inte kan förstå problematiken, det ligger troligen utanför din fattningsförmåga med ovanstående kommentar som grund.
    Det är en extrem skillnad  hota en med sitt liv o tycka att han är en vidrig männika som inte har respekt för andras tro bla kristna med så självfallet jag ska uttrycka min illamående över hans beteende men skulle alldrig falla mig i att hota honom för att döda ! klassa inte mig som hon dock detta innebär inte att jag ska gilla va han har gjort, det är väl min yttrandefrihet... Du skulle nog vara så glad om han ritade hyllande bilder av Hittler skulle nog gissa o hoppas...yttrandefrihet ska gälla båda mig som precis för vilkeboy!
Svar på tråden Islam