amatullah skrev 2010-11-25 07:11:18 följande:
Om man är vänlig mot mig då är jag vänlig tillbaka men om man är otrevlig mot mig då är jag också det .
Jag är muslim .
Icke troende förväntar sig av oss muslimer att vi ska acceptera att de hånar och förölämpar oss och våran profet Muhammed frid och välsingelse över honom och detta ingår i deras " yttrandefrihet " . Det kan de bara glömma
Vi kryper inte framför deras fötter ,( inte i alla fall jag )
Typ; eran profet är hund och ni är hundar . GT publicerade en komentar 2007 där det står att hund är bättre en profet och att det är förölämpning för hunden att jämföras med profeten .
Vad tror du hur vi muslimer kände oss ? En del bara grät , så ledsna och sårade de va .
Vad tror du hur våra barn kände sig ?
Jag har kontakt med många muslimer och de berättar för mig att svenskar är mer och mer fientliga mot de . Man märker detta nästan överallt .
Vad är det för kultur , moral och etik att skrika åt en muslimsk tjej eller kvinna på spårvagn eller buss och attackera henne för att hon har slöja ?
Vad är det för en lärare som sprider sin hat över våra barn ?
Tills nu muslimer har visat väldigt mycket tålamod .
Hur skulle icke troende reagera om jag har skrikit åt deras barn på bussen för att det är kafir ?
Men för oss muslimer är det vardagsmat , att tala inte om alla hotfulla blickar mot oss - vi är vana vid det
ha det bra
Jo, det är visserligen så att det riktas alltför mycket negativitet mot muslimer och då hamnar även oskyldiga muslimer i skottfältet. Ska tillägga att du själv deltar i "skjutandet" så du är inte på något vis oskyldig, utan bidrar till mer lidande genom ditt sätt och ditt spridande av hat.
Hursomhelst, många gillar helt enkelt inte Muhammed. Många gillar inte Jesus och många gillar inte Moses. So what? Du gillar din profet och det är skitsamma vad andra tror. Om jag t.ex. säger att Muhammed är en ful apa, blir han en ful apa? Kan mina ord skada honom på något sätt eller kan mina ord skada din världsbild eller tro?
Du får helt enkelt leva med att det finns ateister eller till och med islamhatare. Forstätt du att tro på din religion, för ingen kan ta din tro ifrån dig, men ge fan i att hota folk som inte gillar din tro. Du är ju helt öppen med vad du tycker om icke-troende, men har någon av oss dödshotat dig för det?
Som sagt, väx upp. En riktig muslim beter sig inte som du gör. Tror också att icke-fanatiska muslimer skäms över er fanatiker eftersom ni står för allt hat, våld, död och allt annat som gör att världen ser ut som den gör. Och då menar jag alla fanatiker världen över inom alla ideologier.