Inlägg från: Kakmonstret |Visa alla inlägg
  • Kakmonstret

Islam

Nur -

Vad tycker du är det korrekta straffet för en otrogen kvinna boende i t ex Saudiarabien?

• Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-18 22:41:40 följande:
    Grejen är så här att visst står det i Koranen att straffet är stening jag nekar inte men jag påstår att det finns inte nåt land i dagens samhälle som kan föröva sharia lagar därför ska man hålla sig sin egen tro i styr inte hålle på straffa andra... Jag är så nyfiken på de som har kastat sten hur de kan sova på nätterna? Hur är de inte rädd för Allah för att förövade...va de själva så syndfria så de kunde kasta stenar ish säger jag... Detta har inte förekommit i Hz Muhammed(sav)s tid o varför ska vi hålle på med det?
    Varför skulle dom vara rädda där Allah? Det är ju han som vill att dom "skyldiga" ska stenas?
  • Kakmonstret

Nur -

Försök inte svamla bort att Allah vill ha stening för dom "skyldiga".

• Kakmonstret
    Nami08 skrev 2010-10-19 10:46:42 följande:
    Man kan väl inte stå till svars för vad varenda muslim gör och hur de tolkar islam. 
    Man får väl för fanken stå till svars för det som RELIGIONEN förespråkar.
  • Kakmonstret

Nami -

Alla religiösa måste kunna stå för vad deras heliga bok och deras gud  förespråkar.

Särskilt när dessa förespråkar brott mot de mänskliga rättigheterna.

• Kakmonstret
    Nami08 skrev 2010-10-19 11:35:34 följande:
    Ja men jag står inte för vad andra muslimer gör såsom de som stenar kvinnor som påstås ha begått äktenskapsbrott.
    Varför inte? Allah kommer ju att belöna de som lyder hans befallningar.
  • Kakmonstret
    Nami08 skrev 2010-10-19 11:40:07 följande:
    Men nu är det du som svamlar. I islam tar varje person själv ansvar för sina egna handlingar.
    Precis som Halal så försöker du snacka bort dom bestialiska delarna av din religion.

Varför vara religiös om man inte klarar av att stå för de grymma delarna av sin religion? Om man blir så äcklad av dessa bestialiska bitar av religionen att man inte ens klarar av att erkänna dess existens så förstår jag inte varför man fortsätter viga sig åt skiten.
  • Kakmonstret

Nami & Nur -

Innehåller islam grymma kroppsbestraffningar som strider mot FN:s mänskliga rättigheter - JA eller NEJ?

• Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-19 14:52:30 följande:
    Nej
    ’’MANNEN SOM stjäl och kvinnan som stjäl skall som straff för detta brott få handen avhuggen; (denna föreskrift) är en sträng varning från Gud. Gud är allsmäktig, vis.’’ Koranen 5:38

• Kakmonstret
    nur skrev 2010-10-19 16:08:57 följande:
    Ni vet inget om islam hur det funkar men ni blir proffs så fort när det gäller två verser, jaaa vad ska jag säga ni tänker och handlar med hat inget annat , MAN FÖLJER INTE KORANEN BOKSTAVLIGT DET FUNKAR INTE MAN MÅSTE TOLKA OCH VARKEN POSH KAKMONSTERET ELLER JAG ÄR BERÄTTIGA att tolka så håll er saker ni kan gå inte omkring o tjata om slakteri o dyl det bara löjligt! Utan att läsa juridik ni försöker diskutera om lagar! Va är ni ut efter jag förstår inte verligen när som en muslim talar om hur det ligger till så köper ni inte men om en fanatisk muslim sa ja fan vi slakta alla då hade ni köpt med en gång hur fan vill ni ha de???
    Så handavhuggning på tjuvar förekommer inte inom islam?
Svar på tråden Islam