Inlägg från: Kakmonstret |Visa alla inlägg
  • Kakmonstret

Islam

Muhammed har proklamerat att Koranen som är guds egna sanna ord ska vara den allra sista skriften, och att avfällningar fån detta ska dödas. De som vill reformera vill förändra den "sista skriften" och är därmed avfällningar.

• Kakmonstret
    Siri29 skrev 2010-10-20 14:58:05 följande:
    Det där är också tolkbart.
    Hur tolkar du det?
  • Kakmonstret
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-10-20 11:00:53 följande:
    Fundamentalister betyder bokstavtroende. Bokstavtroende muslimer som följer koranen och sunnah skulle ALDRIG förtrycka kvinnan, begå självmordsattacker, terrorattacker, mord, tjuveri, lögner, misshandel etc etc.  
    MOHAHAHAHAHAHA
    HHAHAHHAHAHAHH
    AHAHHAHAHAHHAH
    AHAHHAHAHAHHAH
    AHAHHAHAHHAHAH
    AHAHAHAHAHAHAH
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-21 08:38:01 följande:
    Hur menar du då, när du säger 'stå till svars'? Om vi talar om muslimer däremot, så handlar det om att stå till svars för sina handlingar inför Allah (swt). Därför får du utveckla vad din 'teori' är för något.
    Med stå till svars menar jag att man måste kunna ERKÄNNA att religionen har delar som är bestialiska och att dessa delar är dåliga.

Kan du det?
  • Kakmonstret

Halal - Tänk på att Allah ser dig när du kastar sten i glashus.

• Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-21 08:54:30 följande:
    Det är väl främst koranister som har den tolkningen? Att de är värdelösa?
    Jag skulle säga att deras tolkning är helt åt skogen.
    Och koranisterna säger att DU tolkar fel. Men du har rätt?
  • Kakmonstret
    oOHalalOo skrev 2010-10-21 08:56:15 följande:
    Antagligen för att hon har läst vilka Islams mänskliga rättigheter är. Kan vara så enkelt.
    Här har vi ett skolboksexempel på muslim som inte kan erkänna att islam har delar som är dåliga - även om alla vi andra kan se det ifrån månen.

Varför kan du inte bara erkänna att lemlästningar och andra trevliga kroppsbestraffningar bryter mot de mänskliga rättigheterna? Det vore hedervärt av dig!
  • Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-21 09:23:10 följande:
    Vill bara säga att det är oerhört trist när det blir så uppenbart att en del människor helt enkelt inte vill förstå trots att man försöker förklara. 
    Ja, jag håller med.
  • Kakmonstret

ladydi -

Innehåller koranen inga horribelt omänskligt grymma delar?

• Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-21 14:08:43 följande:
    Självklart inte!
    Jag kanske formulerade mig klumpigt....

Jag tror däremot att straffen på den tiden då dessa böcker skrevs var av den kalibern och att dessa "omständigheter" som skulle vara uppfyllda på den tiden antagligen hade till syfte att förvåra verkställandet av dessa hårda straff. Idag är det ju självklart helt oacceptabelt. Inget att diskutera alls. 
    Du är medveten om att dessa trevliga straff fortfarande utövas...?
  • Kakmonstret

Halal & Amiraty -

Ni verkar inte det minsta rädda för Allahs vedergällningar mot er på domedagen.
    Sitta och döma vem som är muslim och inte... Endast Allah får döma, var det inte så?

• Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 14:49:04 följande:
    Självklart att jag vet att det förekommer. Men du är väl medveten om att det är politik det handlar om?
    Så det är politiker som skrivit koranen?
  • Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 15:10:44 följande:
    Koranen finns inget uttalat stöd för stening,
    Muhammed föreskrev stening vid äktenskapsbrott, och muslimer skall följa Muhammeds livsstil. Det kallas sunnah om jag inte minns fel. Steningsstraffet finns också i hadither som muslimer skall följa,
    I koranen kan du läsa om härliga piskstraff, lemlästningar osv.
  • Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 16:06:54 följande:
    Att koranen skrevs i en annan tid än vår. Att det som var socialt accepterat då begränsades tex stening med hjälp av att man försvårade omständigheterna för utförandet av tex detta bestiala straff.
    Problemet är att islam ej får reformeras, koranen är guds egna ord och får under inga omständigheter ändras.
    Alltså kvarstår problemet med bestialiska straff för evigt - även om dom bryter mot de mänskliga rättigheterna.
  • Kakmonstret

Ladydi -

Kristendomen och judendomen har reformerats och avskaffat kroppsbestraffningarna.

Glöm inte eller att riktigt hårda muslimska länder t ex Saudi är många "vanliga" muslimers högsta önskan att bo i, just pga den hårda islam som bedrivs där.

• Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 16:06:54 följande:
    Mishandel och männskliga rättigheter kränks i alla länder mer eller mindre och det är det som är upprörande inget syfte helgar medlen.
    Uppenbarligen gör det ju det. Religionen går före mänskliga rätitigheter.
  • Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 16:24:41 följande:
    Konstigt att majoriteten muslimer i världen inte följer detta då.... ??
    Alldeles för många gör det tyvärr. Iran, Saudiarabien, Jemen, Pakistan, Afghanistan, Oman osv.
  • Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 16:42:47 följande:
    Varför gör de inte det då för det vore det absolut lämpligaste?
    Det får du fråga dom om. Men det brukar heta att det beror på "oron" i dessa länder.
  • Kakmonstret
    ladydi skrev 2010-10-22 17:25:47 följande:
    Det är inte dessa muslimer jag stött på och samtalat med. Inte heller den islam jag har lärt mig förstå och fått förståelse och respekt för. 
    Då får du nog öppna dig för fler intryck så att du får hela bilden.
  • Kakmonstret
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-10-23 10:37:35 följande:
    Ja men muslimska fundamentalister är de enda som tror på att det inte är kvinnans roll att passa upp mannen. Det är mannen som skall passa upp henne, servera maten till henne så hon inte behöver laga maten. Muslimska fundamentalister tror på att kvinnan har en hög status i islam, högre än mannens faktiskt.
    Ja, talianerna t ex behandlar ju kvinnor helt underbart!
Svar på tråden Islam